Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

04-11-2021: 20ste editie Travel Pressentation in het Hard Rock Hotel Amsterdam

20ste editie Travel Pressentation in het Hard Rock Hotel Amsterdam
Na de afgelopen 5 jaar als locatie het Beatrix gebouw in Utrecht gebruikt te hebben, zal de 20ste editie van Travel Pressentation op 4 november gaan plaatsvinden in het Hard Rock Hotel American in Amsterdam. 

Op deze netwerkbijeenkomst promoten deelnemende toeristische organisaties waaronder landelijke en regionale verkeersbureaus, hotelketens en bungalowparken, touroperators, luchtvaartmaatschappijen, autoverhuurbedrijven en direct sellers zich aan uitgenodigde print media, bloggers en influencers. De persdag is een initiatief van de PR-bureaus Baltus Communications, Communigate, USP Marketing PR en het verkeersbureau Wallonië België Toerisme, en is in de loop der jaren uitgegroeid tot het grootste toeristische persevent qua aantal participanten én qua aantal bezoekende media. Het wervingstraject is gestart. Alle participanten worden op de website www.travelpressentation.nl vermeld.

‘Het concept van de persdag staat als een huis. Ieder jaar zijn tussen de 30 en 35 reisbedrijven uit vele segmenten van de reissector vertegenwoordigd én trekt het tussen 100 en 120 journalisten en bloggers. Na 1,5 jaar van Zoom- en Teammeetings snakken we met zijn allen weer naar real-live bijeenkomsten en zal deze jubileumeditie een feestje gaan worden. De een-op-een gesprekken zijn een uitermate efficiënte en praktische manier om veel reisnieuws te vergaren, onderlinge afspraken te maken en samenwerkingen te realiseren’, stelt de organisatie. Travel Pressentation België zal begin 2022 georganiseerd gaan worden in Antwerpen.


Meer informatie op: http://www.travelpressentation.nl

||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
Ruby Group opent eerste hotel in Griekenland
De Ruby Group breidt haar internationale aanwezigheid uit met de aankondiging van een nieuw hotel in Athene, Griekenland. Het wordt het eerste Griekse hotel van de keten.
30/06/25
Voyin introduceert automatische herboeking bij prijsdaling
Het Nederlandse traveltech-platform Voyin.com heeft een innovatieve functie gelanceerd: Book & Rebook. Deze technologie herboekt hotelkamers automatisch wanneer de prijs daalt na de oorspronkelijke reservering, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen.