12-11-2020: De toekomst van toerisme, talkshow met ondernemers

De toekomst van toerisme, talkshow met ondernemers
Het Innovation Square van de Breda University organiseert  een talkshow met ondernemers. Met hierin aandacht voor de toekomst, welke strategie kan u volgen? Bovendien hebben we inspirerende best practices. De gratis webinar vindt plaats online, op donderdag 12 november van 15.30 – 18.00. 

Programma

15.30 uur
Tijs van Es (Innovation Square, Breda University of Applied Sciences) praat u, samen met  Goof Lukken en Myrian Ermes, bij over de strategie voor het komende seizoen.Ook is er aandacht voor de actualiteit rondom Corona: Laura Conradi van Never Ever Blue praat u bij over hoe zij een cruciale rol gaan spelen in de regio Eindhoven.

16.00 uur
Niels Meijssen Co-founder & CEO, Beter boeken
Hoe de corona crisis leidt tot een eerlijker boekingssyteem
De online boekingsmarkt voor hotelovernachtingen is kapot. Hotelgasten worden verleid met onduidelijke aanbiedingen en onder druk gezet met namaak schaarste. Ook hoteleigenaren worden in de greep gehouden door grote boekingssites. Want de vindbaarheid van hotels op deze sites is niet vanzelfsprekend. De hotels moeten alsmaar hogere commissies betalen en opereren onder constant veranderende voorwaarden. Wij willen deze markt voor iedereen beter maken en andere branches inspireren hetzelfde te doen. 

Hun missie: het gemak van een goede boekingssite, met de voordelen van direct bij het hotel boeken. Herkent u dit? U zoekt een hotel via verschillende vergelijkingssites. Zodra u uw keuze gemaakt heeft, boekt u rechtstreeks bij het hotel. Want u hebt liever direct persoonlijk contact met het hotel waar u die fijne vakantie gaat hebben. 
Het project staat nu in de steigers en de crowdfunding is gestart.

16.15 uur
Erik Kroon, Sos Events Als oprichter en directeur van verschillende bedrijven in de dagrecreatie en bedrijfsevenementen zit ook Erik in de hoek waar klappen vallen. Met zijn klimbossen, de organisatie van bedrijfsuitjes, verhuurwinkels en Escape Tours door heel Europa moest er creatief worden nagedacht. Met zijn nieuwe Online Social Games, waarvan de Escape Room @ Home een groot succes is gebleken, heeft Erik snel kunnen schakelen en innoveren. Een typisch voorbeeld van een ondernemer die snel kan omdenken. 

16.30 uur
Danny Paerl, Glamp Outdoor Camp Veluwe
Van een prachtig stuk natuur naast zijn bungalowpark maakte Danny in een aantal weken een prachtige Glamping. Deze trok nieuwe doelgroepen en werd een groot succes. Hij werkte hierbij samen met een leverancier van accommodaties die normaal veel op festivals werkt. Het verhaal van Glamp Outdoor kan je inspireren om ook te innoveren en samen te werken. 16.45 uur
Peter Derks van De Spijsbereiders Spijsbereiders is een creatief bureau opgericht door Peter Derks en Roland van Balen in 2013. De foodwereld mist in de ogen van de Spijsbereiders karakter. De wereld van food is onderhevig aan vele trends en ontwikkelingen. Op al deze ontwikkelingen wordt nu zo veel ingespeeld, dat hierdoor constant eenheidsworsten ontstaan. De Spijsbereiders werken aan eigenzinnige en daardoor tijdloze concepten. Samen gaan we een bijzondere stempel op de foodwereld drukken. Dit doen we door actief te zijn met nieuwe producten en concepten. Soms in eigen beheer, soms in een samenwerking en soms in opdracht van ondernemers die niet bang zijn anders te denken. Tijdens de Corona periode hebben de Spijsbereiders niet stilgezeten en zijn ze met nieuwe initiatieven gekomen zoals Pop-up terras de Kemping, Pop-up visrestaurant Strandje Beton en hebben ze zich volop gericht op hun take away concept; Oven Aan, Kom Eraan. Waarmee ze de samenwerking hebben gezocht met restaurants en keukens die op dat moment dicht moesten door de maatregelen.

17.00 uur
Vragen en discussie en de mogelijkheid om met deelnemers in contact te komen.

Inschrijven
U kunt zich inschrijven door onderstaande gegevens te mailen naar innovationsquare@buas.nl
Naam:    
E-mail adres:
Organisatie:
Branche:

||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...