Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

27-10-2014: Hoe overleven we het digitale tijdperk?

Hoe overleven we het digitale tijdperk?

Meer dan 92% van de consumenten zoekt en bepaalt zijn vakantie of dagje uit online. Maar hoe komt hij online tot zijn keuze? Gebruikt hij Groupon, Vakantieveilingen of Travelbird? Of boekt hij rechtstreeks op de website van de attractie zelf? Tijdens de introductiecursus "Innovatie in Marketing” gaat Pleisureworld in op het veranderende keuzegedrag van de online consument.


Houdt het nooit op?!

Ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Eerst was het Hyves, nu zijn we alweer toe aan AirBnB of Uber. U zult wel denken houdt het nooit op?! Nee het houdt nooit op. De consument verandert, maar weet de ondernemer in vrijetijd daar op in te spelen? Pleisureworld biedt ondernemers een blik in de toekomst en op nieuwe online mogelijkheden die noodzakelijk zijn om te overleven.


Geen ad-hoc beslissingen!

Te vaak worden keuzes voor marketingactiviteiten gemaakt op basis van gevoel, ad-hoc situaties of omdat we toevallig lid zijn van een brancheorganisatie. Maar welke activiteiten dragen nu daadwerkelijk bij tot meer sales? En hoe kunnen we onze inspanning zo efficiënt mogelijk inzetten? Tijdens de introductiecursus Innovatie in Marketing helpt Pleisureworld ondernemers met tips en trucs om hier slim mee om te gaan.


Vier bijeenkomsten door het land

De introductiecursus Innovatie in Marketing wordt dit najaar vier maal georganiseerd, waardoor alle regio’s in Nederland de mogelijkheid hebben om zich aan te sluiten. De eerste bijeenkomst vindt plaats op maandag 27 oktober tijdens Recreavak Goes. Meer informatie en aanmelden via info@pleisureworld.nl en pleisureworld.nl/events. De introductiecursus Innovatie in Marketing is een gezamenlijk project van Martin van Kranenburg, Michel van Herwijnen en Hans van Leeuwen.


Exploring Trends

Deze "netwerkbijeenkomst” maakt onderdeel uit van het nieuwe programma Exploring Trends van Pleisureworld, waar ondernemers leren om de laatste ontwikkelingen in leisure te vertalen naar hun eigen bedrijf. Door te leren van collega’s en in te spelen op marktkansen, leert men slagvaardig te zijn in tijden van een veranderende markt. Meer over dit programma via Pleisureworld.


Maandag 27 oktober Goes

Donderdag 6 november Hardenberg

Woensdag 19 november Gorinchem

Donderdag 11 december Venray




Meer informatie op: http://pleisureworld.nl/events/innovatie-in-marketing/
Topics:Marketing

||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.