Store
Store

Abonnement Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd

Abonnement Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd

Alle trends en ontwikkelingen in één handzame publicatie verzameld

Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsindustrie? Dan mag u het jaarlijkse 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd' niet missen! Dit rapport wordt jaarlijks samengesteld door CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en NRIT Media. Wij bieden in dit prettig leesbare rapport een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van toerisme, recreatie en vrije tijd. Het Trendrapport is inmiddels uitgegroeid tot hét standaard jaarboek voor de hele vrijetijdssector. Het rapport biedt naast een actueel (statistisch) overzicht in vraag en aanbod een toegespitst inzicht in voor de vrijetijdssector relevantie trends, innovaties en ontwikkelingsrichtingen.


Nieuw: Online Trendrapport

Nieuw is dit jaar het online Trendrapport. Op een speciale website krijgen abonnees van het rapport digitaal toegang tot alle content, inclusief de data achter alle tabellen en figuren. Daarmee hopen we de gebruikswaarde van het rapport sterk te vergroten en een eerste aanzet te geven tot een continu actueel Trendrapport.


Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019

In deel één van het Trendrapport een concreet en helder overzicht van de demografische, economische, politieke en maatschappelijke ontwikkelingen waarbinnen de sector moet opereren. Dit deel wordt afgesloten met een overzicht van de belangrijkste beleidsdocumenten die onze branche raken. We behandelen achtereenvolgens Perspectief 2030, de Actieagenda Perspectief 2030 en het advies Waardevol toerisme van de Rli.  


Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) geeft in deel twee van het rapport een overzicht van de belangrijkste statistische ontwikkelingen op het gebied van toerisme, vakanties en vrijetijdsbesteding. Dat zijn vaak cijfers van het CBS zelf maar betreft ook informatie van internationale organisaties zoals Eurostat en de Wereld Toerisme Organisatie (UNWTO). Verder is in deel twee veel cijfermateriaal afkomstig van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en NBTC-NIPO Research. Daarmee geven we de lezers een onderbouwd overzicht van alle belangrijke ontwikkelingen in de sector. Ten opzichte van de voorgaande edities besteden we in dit Trendrapport substantieel meer aandacht aan toerisme in macro-economisch perspectief en duurzame aspecten van toerisme zoals de carbon footprint van toeristen en de toeristische druk op regio's en steden.


In deel drie van het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd worden negen verschillende deelsectoren van de gastvrijheidseconomie nader beschreven. Elk deel van het Trendrapport wordt afgesloten met het hoofdstuk Capita selecta, een serie interessante en verdiepende artikelen die door diverse deskundigen van onder andere CELTH zijn geschreven. Eén overzichtelijke uitgave met alle trends en ontwikkelingen


Het 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd' voert u langs de belangrijkste toeristisch-recreatieve ontwikkelingen van 2018-2019. Aan de hand van meer dan 300 tabellen en grafieken worden deze cijfermatig toegelicht. Deze ontwikkelingen worden aangevuld met visies en inzichten van toonaangevende branche- en kennisorganisaties uit de sector. Waar mogelijk wordt een prognose voor 2020 e.v. gegeven. Door de presentatie van al deze informatie in één overzichtelijke uitgave is het rapport ook uitstekend bruikbaar als naslagwerk.


Inhoudsopgave

Deel 1 Trends in de maatschappelijke omgeving van toerisme, recreatie en vrije tijd

1. Demografische trends

2. Economische trends

3. Sociaal-culturele trends

4. Technologische trends

5. Duurzame trends

6. Politieke en beleidsmatige trends

7. Capita selecta


Deel 2 Trends in statistische ontwikkelingen van toerisme, recreatie en vrije tijd

1. Inleiding

2. Internationale ontwikkelingen in toerisme

3. Dagtochten en recreatie

4. Vakanties van Nederlanders

5. Inkomend toerisme

6. Zakelijk toerisme

7. Aanbod en gebruik van logiesaccommodaties

8. Toerisme in macro-economisch perspectief

9. Toerisme en duurzaamheid


Deel 3 Trends in negen domeinen van toerisme, recreatie en vrije tijd

1. Horecasector (drank-, spijs- en maaltijd-verstrekkers, hotels en bed & breakfastsector)

2. Verblijfsrecreatie (bungalow-, kampeer- en groepsaccommodatiesector)

3. Waterrecreatiesector

4. Reis- en vervoersector

5. Attractiepuntensector

6. Culturele sector

7. Sportsector

8. Evenementensector

9. Capita selecta  


Abonnement
Voor slechts € 107,50 per jaar blijft u op de hoogte en heeft u ieder jaar als eerste de meest actuele toeristisch-recreatieve cijfers tot uw beschikking. U krijgt dan ieder jaar de nieuwste editie automatisch toegestuurd. Abonnementen worden voor minimaal 1 jaar aangegaan en kunnen worden opgezegd door 1 maand voor afloop van uw abonnement dit schriftelijk aan ons mede te delen. Dit mag per brief of per e-mail. Liever geen abonnement maar een los exemplaar? Klik dan hier.
107,50 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/04/20
Resort Duynzicht verlengt contract met Roompot
Resort Duynzicht en Roompot gaan ook de komende twee jaren met elkaar in zee. Het resort Duynzicht i...
06/04/20
Groningen wordt groener voor recreanten
De provincie Groningen kan aantrekkelijker worden voor fietsers en wandelaars. Het beheer langs slot...
05/04/20
Ons virtueel prikbord van hoop en inspiratie
Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
04/04/20
Een streekmerk met marketingpower: goed voor landbouw, horeca en recreatie
Hoe haal je, als regio, het meeste rendement uit streekproducten? In Rivierenland hebben ze daar een uitgewerkt plan voor met als kers op de taart regionale attractie: De Streeckerij
03/04/20
Honderden miljoenen omzetverlies voor Zeeuwse toeristische bedrijven
De Zeeuwse toeristische sector leidt tot 10 mei een direct omzetverlies van 220 miljoen euro. Als de maatregelen na 10 mei worden voortgezet, loopt de schade nog verder op tot mogelijk 841 miljoen euro. Dan verdampt meer dan 60% van de jaaromzet.
03/04/20
De kracht van online vermaak tijdens de coronacrisis
Hoe kun je jonge gasten aan je binden als je bedrijf is gesloten? Richard Otten van Team Animation geeft je heel veel praktische tips zodat je voor de doelgroep zichtbaar blijft.
03/04/20
Recreatie kan venster op het landschap verbeteren
Nederland zit nog volop in de coronacrisis maar Stichting Groene Koepel zet al wel een congres uit v...
31/03/20
Je nu alvast voorbereiden op de nieuwe NOW-regeling
Bedrijven kunnen waarschijnlijk vanaf 6 april een aanvraag doen voor een tegemoetkoming in de loonkosten. Vandaag heeft minister Koolmees van Sociale Zaken de voorwaarden van deze Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor behoud van werkgelegenheid (NOW) bekend gemaakt.