Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-02-2013

Concept Zoekt Ondernemer: marktplaats vrijetijdseconomie

Concept Zoekt Ondernemer: marktplaats vrijetijdseconomie
Bas Jonkergauw van JoraVision (medebouwers decor The Voice) laat zich interviewen tijdens het evenement Concept zoekt Ondernemer.

Prachtige cross overs bij het evenement Concept zoekt Ondernemer van de Midpoint Leisure Boulevard in de voormalige Leerfabriek te Oisterwijk. Mantelzorg en toerisme, high tech en hotellerie, attractie-architectuur en amusementstelevisie vonden elkaar.


Midpoint Huis van de Leisure

Het massieve industrieel monument aan het spoor tussen Tilburg en ‘s Hertogenbosch wordt hersteld. Het zal dan ook het Midpoint Huis van de Leisure herbergen. Vooruitlopend daarop vormde deze tweede editie van Concept zoekt Ondernemer met 150 bezoekers een warme match making van creatieven, producenten, aanbieders, ontwikkelaars en overheden.

High tech en hotellerie

Hightech en hotellerie gaan samen, zo bewees een van de inleiders, Hubert von Heijden, die met zijn concept voor supersnel op te bouwen hotelunits bijna letterlijk in 10 minuten een hotel voor velen bij een evenement kan opzetten en even zo snel weer kan afbreken. Het bracht hem in de innovatie top-100 van het MKB.


Mantelzorg en multimediaal schakelen

Henk van Koeveringe van de inmiddels tot multinational uitgegroeide De Roompot gaf een prachtig voorbeeld. "Wij bieden vakanties aan voor hulpbehoevende mensen door op de plek van hun vakantiebestemming dezelfde vrijwilligerszorg te organiseren die ze thuis hebben. Daardoor kunnen zij er echt uit en krijgen hun eigen mantelzorgers thuis even tijd om op adem te komen. En voor ons is dit een rendabele onderneming.” Ofwel: hoe vrijetijdseconomie en zorg hand in hand kunnen gaan.

"Weet je wat het is”, aldus Van Koeveringe, "je moet tegenwoordig bliksemsnel en multimediaal schakelen. We merken het in onze parken. Vroeger was iemand gelukkig als hij vier, vijf uur bij een golfslagbad kon zonnen, zwemmen en niksen. Tegenwoordig komen de gasten op rolschaatsen, kind op de arm, iPod in de heuptas, tablet en internettelefoon onder handbereik. Altijd bezig, altijd in connectie, ze willen en doen in dezelfde tijd véél meer. Maak er USP’s van in je business. Doe dat vooral samen met anderen die dat soort zaken onder de knie hebben, zodat je er allemaal beter van wordt.”

Recreatie & Toerisme december 2012 nummer 6

||| Nieuws |||

03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.