20-01-2022: Webinar toegankelijke websites vrijetijdsbranche

Webinar toegankelijke websites vrijetijdsbranche
Hoe gastvrij is jullie website voor mensen met een beperking? Accessibility deed in samenspel met Toegankelijke Recreatie een uitgebreid gebruikersonderzoek naar de websites van bedrijven uit de vrijetijdsbranche. Op 20 januari 2022 deelt Accessibility de bevindingen tijdens een gratis webinar dat om 14:00u start. Samen met praktische tips om je website gastvrij te maken voor iedereen.  

Een dagje uit begint vaak al online met een bezoek aan de website. Zeker voor mensen met een beperking is online informatie inwinnen essentieel. Helaas levert de zoektocht naar informatie geregeld frustraties op. Lang niet alle websites zijn goed toegankelijk. Daarbij gaat toegankelijkheid erom dat de website te bedienen is en gebruiksvriendelijk is, maar ook of de informatie goed te vinden is. Met een team van 14 ervaringsdeskundigen heeft Accessibility telkens met 5 ervaringsdeskundigen de websites onderzocht. Dit deden ze van belangrijke spelers uit de vrijetijdssector: attractieparken, verblijfsrecreatie, dierenparken, theaters, musea, concertzalen en bioscopen. Bijzonder aan het onderzoek is de diversiteit aan ervaringsdeskundigen en dat zij fervente bezoekers zijn van de locaties die zij online bezoeken.

Het onderzoek Digitaal Toegankelijk Dagje Uit wordt uitgevoerd door Accessibility, onderdeel van Bartiméus en is mede mogelijk gemaakt door het Bartiméus Fonds. De community Toegankelijke Recreatie is een samenwerkingspartner van het onderzoeksproject.


Meer informatie op: https://www.accessibility.nl/formulieren/inschrijven-webinar-resultaten-g

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/01/22
Vroegboekpiek: vijf keer zoveel vroegboekingen dan in 2021
Hoe loopt het met de vakantieboekingen? De Vakantiediscounter en RED Online komen met spectaculaire cijfers.
12/01/22
Twee investeerders steken geld in Europese expansie JetCamp
Met 2 nieuwe investeerders aan boord is JetCamp het nieuwe jaar goed begonnen. Het boekingsplatform voor campings en vakantieparken wil daarmee versneld groeien in de Europese campingmarkt van 5 miljard Euro. Investeerders zijn de Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) onder leiding van Otmar Michaeler en Cunningham Holding, het investeringsvehicle van Jan-Peter Cruiming.
11/01/22
Uitbreiding Waterpark Zwartkruis in Friese Noardburgum impuls voor regio
Waterpark Zwartkruis in Noardburgum breidt uit met 34 luxe vakantievilla’s. Wethouder Gelbrig Hoek...
11/01/22
RCN Vakantieparken lanceert nieuw logo en huisstijl
RCN Vakantieparken bestaat 70 jaar. In 1952 opende RCN het eerste park, het Grote Bos, en inmiddels ...
03/01/22
Goede zomer lichtpuntje voor recreatiesector Utrechtse Heuvelrug
Net als vorig jaar beleefde de toeristische sector op de Heuvelrug in 2021 een moeilijk jaar. Dat bl...
03/01/22
Oasis Premium Resorts en Mountain Residences breiden samenwerking uit
Oasis Premium Resorts en Mountain Residences kondigen de uitbreiding van hun samenwerking aan. Oasis...
03/01/22
Airbnb gaat toeristenbelasting voor vakantieverhuur innen en afdragen aan gemeente Den Haag
Vanaf 1 januari 2022 gaat Airbnb automatisch toeristenbelasting innen en afdragen aan de gemeente De...
01/01/22
Lockdown kost vakantiedagen van gezinnen
De lockdown heeft voor de vrijetijdssector een lastige bijwerking, het kost vakantiedagen bij gezinnen. Dat is net een belangrijke doelgroep voor toerisme en recreatie.