20-01-2022: Webinar toegankelijke websites vrijetijdsbranche
Hoe gastvrij is jullie website voor mensen met een beperking? Accessibility deed in samenspel met Toegankelijke Recreatie een uitgebreid gebruikersonderzoek naar de websites van bedrijven uit de vrijetijdsbranche. Op 20 januari 2022 deelt Accessibility de bevindingen tijdens een gratis webinar dat om 14:00u start. Samen met praktische tips om je website gastvrij te maken voor iedereen. Een dagje uit begint vaak al online met een bezoek aan de website. Zeker voor mensen met een beperking is online informatie inwinnen essentieel. Helaas levert de zoektocht naar informatie geregeld frustraties op. Lang niet alle websites zijn goed toegankelijk. Daarbij gaat toegankelijkheid erom dat de website te bedienen is en gebruiksvriendelijk is, maar ook of de informatie goed te vinden is. Met een team van 14 ervaringsdeskundigen heeft Accessibility telkens met 5 ervaringsdeskundigen de websites onderzocht. Dit deden ze van belangrijke spelers uit de vrijetijdssector: attractieparken, verblijfsrecreatie, dierenparken, theaters, musea, concertzalen en bioscopen. Bijzonder aan het onderzoek is de diversiteit aan ervaringsdeskundigen en dat zij fervente bezoekers zijn van de locaties die zij online bezoeken.
Het onderzoek Digitaal Toegankelijk Dagje Uit wordt uitgevoerd door Accessibility, onderdeel van Bartiméus en is mede mogelijk gemaakt door het Bartiméus Fonds. De community Toegankelijke Recreatie is een samenwerkingspartner van het onderzoeksproject. Meer informatie op: https://www.accessibility.nl/formulieren/inschrijven-webinar-resultaten-g
Topics:Attractieparken, Beleid, Cultuur, Dagrecreatie, Evenementen, Horeca, Leisure, Onderzoek, Sport, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness
|
|
25/07/25
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
|
24/07/25
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.
|
18/07/25
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
|
18/07/25
Nederlandse vakantiegangers die deze zomer nog snel een reis boeken, kiezen opvallend vaak voor koelere bestemmingen. Uit recente boekingsdata van reisorganisatie Riksja Travel blijkt dat 15% van de last-minuteaanvragen gericht is op landen als IJsland, Noorwegen, Schotland, Canada en de Azoren.
|
16/07/25
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
|
15/07/25
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
|
15/07/25
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
|
15/07/25
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
|
|