Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

12-11-2020: De toekomst van toerisme, talkshow met ondernemers

De toekomst van toerisme, talkshow met ondernemers
Het Innovation Square van de Breda University organiseert  een talkshow met ondernemers. Met hierin aandacht voor de toekomst, welke strategie kan u volgen? Bovendien hebben we inspirerende best practices. De gratis webinar vindt plaats online, op donderdag 12 november van 15.30 – 18.00. 

Programma

15.30 uur
Tijs van Es (Innovation Square, Breda University of Applied Sciences) praat u, samen met  Goof Lukken en Myrian Ermes, bij over de strategie voor het komende seizoen.Ook is er aandacht voor de actualiteit rondom Corona: Laura Conradi van Never Ever Blue praat u bij over hoe zij een cruciale rol gaan spelen in de regio Eindhoven.

16.00 uur
Niels Meijssen Co-founder & CEO, Beter boeken
Hoe de corona crisis leidt tot een eerlijker boekingssyteem
De online boekingsmarkt voor hotelovernachtingen is kapot. Hotelgasten worden verleid met onduidelijke aanbiedingen en onder druk gezet met namaak schaarste. Ook hoteleigenaren worden in de greep gehouden door grote boekingssites. Want de vindbaarheid van hotels op deze sites is niet vanzelfsprekend. De hotels moeten alsmaar hogere commissies betalen en opereren onder constant veranderende voorwaarden. Wij willen deze markt voor iedereen beter maken en andere branches inspireren hetzelfde te doen. 

Hun missie: het gemak van een goede boekingssite, met de voordelen van direct bij het hotel boeken. Herkent u dit? U zoekt een hotel via verschillende vergelijkingssites. Zodra u uw keuze gemaakt heeft, boekt u rechtstreeks bij het hotel. Want u hebt liever direct persoonlijk contact met het hotel waar u die fijne vakantie gaat hebben. 
Het project staat nu in de steigers en de crowdfunding is gestart.

16.15 uur
Erik Kroon, Sos Events Als oprichter en directeur van verschillende bedrijven in de dagrecreatie en bedrijfsevenementen zit ook Erik in de hoek waar klappen vallen. Met zijn klimbossen, de organisatie van bedrijfsuitjes, verhuurwinkels en Escape Tours door heel Europa moest er creatief worden nagedacht. Met zijn nieuwe Online Social Games, waarvan de Escape Room @ Home een groot succes is gebleken, heeft Erik snel kunnen schakelen en innoveren. Een typisch voorbeeld van een ondernemer die snel kan omdenken. 

16.30 uur
Danny Paerl, Glamp Outdoor Camp Veluwe
Van een prachtig stuk natuur naast zijn bungalowpark maakte Danny in een aantal weken een prachtige Glamping. Deze trok nieuwe doelgroepen en werd een groot succes. Hij werkte hierbij samen met een leverancier van accommodaties die normaal veel op festivals werkt. Het verhaal van Glamp Outdoor kan je inspireren om ook te innoveren en samen te werken. 16.45 uur
Peter Derks van De Spijsbereiders Spijsbereiders is een creatief bureau opgericht door Peter Derks en Roland van Balen in 2013. De foodwereld mist in de ogen van de Spijsbereiders karakter. De wereld van food is onderhevig aan vele trends en ontwikkelingen. Op al deze ontwikkelingen wordt nu zo veel ingespeeld, dat hierdoor constant eenheidsworsten ontstaan. De Spijsbereiders werken aan eigenzinnige en daardoor tijdloze concepten. Samen gaan we een bijzondere stempel op de foodwereld drukken. Dit doen we door actief te zijn met nieuwe producten en concepten. Soms in eigen beheer, soms in een samenwerking en soms in opdracht van ondernemers die niet bang zijn anders te denken. Tijdens de Corona periode hebben de Spijsbereiders niet stilgezeten en zijn ze met nieuwe initiatieven gekomen zoals Pop-up terras de Kemping, Pop-up visrestaurant Strandje Beton en hebben ze zich volop gericht op hun take away concept; Oven Aan, Kom Eraan. Waarmee ze de samenwerking hebben gezocht met restaurants en keukens die op dat moment dicht moesten door de maatregelen.

17.00 uur
Vragen en discussie en de mogelijkheid om met deelnemers in contact te komen.

Inschrijven
U kunt zich inschrijven door onderstaande gegevens te mailen naar innovationsquare@buas.nl
Naam:    
E-mail adres:
Organisatie:
Branche:

||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.