Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

14-11-2017 t/m 23-11-2017: VistBrabant Masterclass: Meer Duitse en Belgische gasten

VistBrabant Masterclass: Meer Duitse en Belgische gasten
In november organiseert VisitBrabant de Masterclass Meer Duitse en Belgische gasten. Deze masterclass wordt vier maal gehouden, in elke Brabantse regio een maal.


Gastvrijheid begint volgens Visit Brabant met goede en volledige communicatie. Via de juiste kanalen, het juiste verhaal en in de juiste taal. Tijdens deze Masterclasses, die VisitBrabant en VVV Brabant gezamenlijk organiseren, krijgen Brabantse ondernemers veel praktische tips om hun bedrijf (verblijfsaccommodatie, horecabedrijf, attractie, evenement, retailer of VVV) nog gastvrijer te maken voor de Belgische en Duitse gast. Deze tips krijgen ze van experts én collega-ondernemers.


Deze Masterclass wordt vier keer herhaald, in iedere Brabantse regio één keer:

– Noordoost-Brabant: 14 november, Van der Valk Hotel ’s-Hertogenbosch-Vught

– Midden-Brabant: 16 november, De Pont Tilburg

– Zuidoost-Brabant: 21 november, The Student Hotel Eindhoven

– West-Brabant: 23 november, Theater De Bussel Oosterhout


De Masterclasses worden bewust klein gehouden, maximaal aantal deelnemers per Masterclass is 50 personen.



Meer informatie op: https://www.connectbrabant.nl/kennis/masterclasses
Topics:Toerisme

||| Nieuws |||

04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen