29-09-2017 t/m 30-09-2017: Camperbeurs Hardenberg

Camperbeurs Hardenberg

De negende editie van Camperbeurs Hardenberg heeft meerdere primeurs te pakken. Op de beurs zijn voor het eerst in Nederland diverse 2018-modellen van Benimar, Carado en Rapido te zien. Verder heeft Camperbeurs Hardenberg de primeur met een kooktoestel op diesel in plaats van gas en een leverancier op het gebied van camperinbouw showt voor het eerst de enige RDW-goedgekeurde inbouwbank van Bedrock. "Met al deze primeurs vormen wij in Nederland het eerste moment waar de nieuwste trends voor 2018 te zien zijn”, zegt organisator Joanne Hoogeveen.


Naar verwachting komen op 29 en 30 september en 1 oktober meer dan 6.000 bezoekers op Camperbeurs Hardenberg af. De beurs kwam eerder dit jaar in het nieuws, omdat vrouwen op dit evenement de mogelijkheid krijgen om camper te (leren) rijden onder begeleiding van een bevoegd rij-instructeur. Nu maakt de organisatie bekend dat in Hardenberg meerdere primeurs van diverse 2018-modellen te zien zijn. Voor het eerst in Nederland zijn de Benimar Tessoro 467, Benimar Tessoro 483, Benimar Mileo 244 en Benimar Aristeo 663 te zien. Dat geldt ook voor de 2018-modellen Carado i449, Carado Vlow Buscamper en Rapido 896.



Verder is er een primeur van een kooktoestel op diesel in plaats van gas. Nagenoeg alle campers zijn voorzien van een kooktoestel op campinggas. De nadelen zijn bekend: ontploffingsgevaar, de (reserve)fles kost ruimte en niet in alle landen zijn de juiste aansluitingen verkrijgbaar. CamperfiXX bouwt sinds kort campers waarbij gebruik gemaakt wordt van een gecombineerd apparaat: Wallas XC DUO. Dit product gebruikt diesel uit de dieseltank van de camper. Er kan zo gekookt en verwarmd worden.

Nieuw op de Europese markt is de Bedrock Van voor de Volkswagen T5 en T6. De bank, bed en loungeplek in één is te bewonderen op de stand van Aart Camperbouw. Het Nederlandse bedrijf is exclusief importeur voor alle Europese landen van de Bedrock Van. Het innovatieve product is net als veel andere primeurs ook te bewonderen op Camperbeurs Hardenberg.


Bezoekers van Camperbeurs Hardenberg kunnen gratis overnachten met de camper op P2. Er zijn verder nog een aantal plekken beschikbaar voor de camperrijles voor vrouwen. Camperliefhebbers kunnen in Hardenberg ook deelnemen aan de workshop ‘Pech onderweg’ of aan een prijsvraag waarmee leuke prijzen zijn te winnen zoals een weekje weg met een VW T4 California.



Meer informatie op: http://www.camper-beurs.nl

||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
25/03/24
Toerisme Award voor GeoFort
Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
22/03/24
Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer
Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.