30-11-2017 t/m 01-12-2017: Cursus Destination Branding

Cursus Destination Branding
Hoe onderscheid je je als gemeente of regio ten opzichte van andere gemeentes of regio’s? Met een pakkende slogan? Met een opvallend logo? Met glanzend promotiemateriaal? Met citymarketing? Of met een aanbod dat passend is bij de eigen identiteit? En hoe organiseer je dat? Alleen of met stakeholders?

​​De cursus ‘Destination Branding’ helpt bij het beantwoorden van deze vragen. Op 5 en 6 oktober 2017 organiseren NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy deze tweedaagse cursus op managementniveau.

Hiermee wil NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.

NBTC Holland Marketing en Identity Matching Academy geven deze cursus om steden en regio’s te helpen bij het maken van keuzes in het vaststellen van hun identiteit en daarbij passende eigen positionering. Daarbij is het belangrijk dat steden en regio’s hun plek binnen HollandCity claimen. Met de HollandCity-strategie probeert NBTC het marktaandeel te behouden, maar ook ruimte en richting te geven aan groei. Conrad van Tiggelen, directeur marketing: "Laat bezoekers ook de rest van Nederland ontdekken. Echter lukt dit alleen als je in het hoofd van de consument ‘reason to travel’ plaatst. Waarom naar Utrecht of Leiden reizen als men de grachten ook in Amsterdam kan bekijken?” Een stad of regio moet onderscheidend zijn en daarin keuzes maken. Ook op internationaal niveau.

Benieuwd naar hoe de deelnemers de cursus Destination Branding hebben ervaren? Bekijk dan dit filmpje.





Meer informatie op: http://www.identitymatching.nl/cursus-intro/
Topics:Beleid

||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
25/03/24
Toerisme Award voor GeoFort
Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
22/03/24
Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer
Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.