16-02-2016: Omnium Vakdag – Hoe bereik je de gast?

Omnium Vakdag – Hoe bereik je de gast?
Pleisureworld organiseert op dinsdag 16 februari in samenwerking met de VVV Zeeland in het Omnium in Goes een regionale vakdag. De dag wordt geopend door VVV-directeur Patrick Polie die zijn visie geeft op de digitale klantreis en een vooruitblik toeristenseizoen 2016.

De "Vakdag – Hoe bereik je de gast” in Omnium (Goes) is onderdeel van een reeks vakdagen door het land. Pleisureworld zoekt hierbij de ondernemer in recreatie en toerisme op om samen te kijken naar de mogelijke succesfactoren en te kijken naar verbeteringen in de (lokale) regio. De Omnium Vakdag in Goes is de tweede regionale Vakdag op rij en wordt georganiseerd in samenwerking met VVV Zeeland en Omnium.

Trends in toerisme en kansen voor camperparken
Tijdens de Vakdag zijn er ’s ochtends twee gratis inloopsessies, namelijk de "Opmars van de Camper” en het "Jaaroverzicht van de 111 WereldTrends”. Een korte blik in de trends en kansen voor recreatie en toerisme, specifiek voor de recreatieondernemer. Welke ontwikkelingen bieden de meeste kans op "return on investment”?
 
Workshop Marketing
In de middag is er een interactieve workshop over marketing waarbij ondernemers zich bezighouden met een 10punten verbeterplan voor hun marketing. Onderwerpen die hierbij centraal staan zijn 1. Trends in marketing 2. Email marketing 3. Facebook 4. Twitter 5. Big Data – database 6. Content marketing 7. Bloggers & Vloggers 8. Selectie Touroperators 9. Website 10. Check lijst 10 punten verbeterplan.

Geïnteresseerden kunnen zich informeren en aanmelden via http://pleisureworld.nl/event/omnium-vakdag-hoe-bereik-je-de-gast/



Meer informatie op: http://pleisureworld.nl/event/omnium-vakdag-hoe-bereik-je-de-gast/
Topics:Toerisme

||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.