Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

29-08-2014: ABN AMRO Uitmarkt Business dag

ABN AMRO Uitmarkt Business dag
Op vrijdag 29 augustus vindt de eerste editie van de ABN AMRO Uitmarkt Business dag plaats, voorafgaand aan de opening van de Uitmarkt. De ABN AMRO Uitmarkt Business dag biedt Nederlandse culturele instellingen één-op-één bijeenkomsten met specialisten uit de culturele sector en zakelijke dienstverlening. Tijdens workshops en speeddate sessies in o.a. het Koninklijk Concertgebouw kunnen directies en MT-leden van Nederlandse culturele instellingen advies krijgen over allerlei aspecten van cultureel ondernemerschap. Het doel van de dag is kennisoverdracht en het stimuleren van samenwerking tussen grote en kleinere culturele instellingen.

De ABN AMRO Uitmarkt Business dag is gratis toegankelijk voor directies en MT-leden van culturele instellingen in heel Nederland: podia, musea, kunstvakopleidingen, sectorinstituten, branche verenigingen, productiehuizen, orkesten, marketingorganisaties, fondsen, financiers, adviseurs en impresario’s.WorkshopsABN AMRO is in 2014 en impressario's.

Workshops
ABN AMRO is in 2014 en 2015 hoofdpartner van de Uitmarkt. Door het mogelijk maken van de ABN AMRO Uitmarkt Business dag deelt de bank haar kennis en ervaring op cultureel gebied en biedt culturele instellingen de mogelijkheid om te netwerken, te leren en inspiratie op te doen. Tijdens deze dag zijn ANBI specialisten en filantropie adviseurs van de bank aanwezig om cultuurprofessionals van advies te voorzien over bijvoorbeeld steunfondsen, vriendenkringen en crowdfunding.

Speeddaten
Onderdeel van het programma is speeddaten met specialisten uit de culturele sector en zakelijke dienstverlening. Deze specialisten zijn werkzaam bij o.a. het Rijksmuseum, PwC, Toneelgroep Amsterdam, Ernst & Young, Nationale Opera en Ballet, AkzoNobel, PepsiCo, het Mauritshuis en Stadsschouwburg Amsterdam.

Organisatie
Deze dag wordt georganiseerd door ABN AMRO, Amsterdam Marketing en Marc Noyons & Partners in opdracht van Stichting Uitmarkt.


Meer informatie op: https://539ebc847ab28.momice.com/?test=true
Topics:Cultuur

||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.