29-08-2014: ABN AMRO Uitmarkt Business dag

ABN AMRO Uitmarkt Business dag
Op vrijdag 29 augustus vindt de eerste editie van de ABN AMRO Uitmarkt Business dag plaats, voorafgaand aan de opening van de Uitmarkt. De ABN AMRO Uitmarkt Business dag biedt Nederlandse culturele instellingen één-op-één bijeenkomsten met specialisten uit de culturele sector en zakelijke dienstverlening. Tijdens workshops en speeddate sessies in o.a. het Koninklijk Concertgebouw kunnen directies en MT-leden van Nederlandse culturele instellingen advies krijgen over allerlei aspecten van cultureel ondernemerschap. Het doel van de dag is kennisoverdracht en het stimuleren van samenwerking tussen grote en kleinere culturele instellingen.

De ABN AMRO Uitmarkt Business dag is gratis toegankelijk voor directies en MT-leden van culturele instellingen in heel Nederland: podia, musea, kunstvakopleidingen, sectorinstituten, branche verenigingen, productiehuizen, orkesten, marketingorganisaties, fondsen, financiers, adviseurs en impresario’s.WorkshopsABN AMRO is in 2014 en impressario's.

Workshops
ABN AMRO is in 2014 en 2015 hoofdpartner van de Uitmarkt. Door het mogelijk maken van de ABN AMRO Uitmarkt Business dag deelt de bank haar kennis en ervaring op cultureel gebied en biedt culturele instellingen de mogelijkheid om te netwerken, te leren en inspiratie op te doen. Tijdens deze dag zijn ANBI specialisten en filantropie adviseurs van de bank aanwezig om cultuurprofessionals van advies te voorzien over bijvoorbeeld steunfondsen, vriendenkringen en crowdfunding.

Speeddaten
Onderdeel van het programma is speeddaten met specialisten uit de culturele sector en zakelijke dienstverlening. Deze specialisten zijn werkzaam bij o.a. het Rijksmuseum, PwC, Toneelgroep Amsterdam, Ernst & Young, Nationale Opera en Ballet, AkzoNobel, PepsiCo, het Mauritshuis en Stadsschouwburg Amsterdam.

Organisatie
Deze dag wordt georganiseerd door ABN AMRO, Amsterdam Marketing en Marc Noyons & Partners in opdracht van Stichting Uitmarkt.


Meer informatie op: https://539ebc847ab28.momice.com/?test=true
Topics:Cultuur

||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.