Store
Store

Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019

Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019

Alle trends en ontwikkelingen in één handzame publicatie

Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsindustrie? Dan mag u het 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019' niet missen! Dit rapport wordt jaarlijks samengesteld door CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en Pleisureworld NRIT. Wij bieden in dit prettig leesbare rapport een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen in toerisme, recreatie en vrije tijd.


Het Trendrapport is inmiddels uitgegroeid tot hét standaard jaarboek voor de hele vrijetijdssector. Het rapport biedt naast een actueel (statistisch) overzicht in vraag en aanbod een toegespitst inzicht in voor de vrijetijdssector relevantie trends, innovaties en ontwikkelingsrichtingen. 


        Wat is het Trendrapport toerisme, recreatie

        en vrije tijd?

  • Hét standaardwerk voor de vrijetijdsindustrie
  • Alle branchekennis en inspiratie in één publicatie
  • De beste en meest betrouwbare branche- en marktcijfers
  • Samengesteld door toonaangevende partijen zoals CBS, NBTC, CELTH en Pleisureworld NRIT
  • Inclusief toegang tot digitaal exemplaar

        Wat kan het Trendrapport voor u betekenen?

  • Actuele kennis op de belangrijkste maatschappelijke vraagstukken
  • Inzicht in de nieuwste trends en marktontwikkelingen in de branche
  • Veel inspirerende voorbeelden en vernieuwende praktijkcases
  • Kant en klare betrouwbare input voor uw eigen toekomstplannen
  • Handig en toegankelijk naslagwerk

Hoe is het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd opgebouwd?

In deel één van het Trendrapport een concreet en helder overzicht van de demografische, economische, politieke en maatschappelijke ontwikkelingen waarbinnen de sector moet opereren. Dit deel wordt afgesloten met een overzicht van de belangrijkste beleidsdocumenten die onze branche raken. We behandelen achtereenvolgens Perspectief 2030, de Actieagenda Perspectief 2030 en het advies Waardevol toerisme van de Rli. 

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) geeft in deel twee van het rapport een overzicht van de belangrijkste statistische ontwikkelingen op het gebied van toerisme, vakanties en vrijetijdsbesteding. Dat zijn vaak cijfers van het CBS zelf maar betreft ook informatie van internationale organisaties zoals Eurostat en de Wereld Toerisme Organisatie (UNWTO). Verder is in deel twee veel cijfermateriaal afkomstig van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en NBTC-NIPO Research. Daarmee geven we de lezers een onderbouwd overzicht van alle belangrijke ontwikkelingen in de sector.


In deel drie van het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd worden acht verschillende domeinen van de gastvrijheidseconomie nader beschreven. Domeinen die we behandelen zijn horeca, verblijfsrecreatie, watersport, reisbranche, attractieparken, evenementen, cultuur en sport.


Elk deel van het Trendrapport wordt afgesloten met het hoofdstuk Capita selecta, een serie interessante en verdiepende artikelen die door diverse deskundigen van onder andere CELTH zijn geschreven.


Eén overzichtelijke uitgave met alle trends en ontwikkelingen

Het 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd' voert u langs de belangrijkste toeristisch-recreatieve ontwikkelingen van 2018-2019. Aan de hand van meer dan 300 figuren worden deze cijfermatig toegelicht. Deze ontwikkelingen worden aangevuld met visies en inzichten van toonaangevende branche- en kennisorganisaties uit de sector. Waar mogelijk wordt een prognose voor 2020 e.v. gegeven. Door de presentatie van al deze informatie in één overzichtelijke uitgave is het rapport ook uitstekend bruikbaar als naslagwerk.


Inhoudsopgave


Deel 1 Trends in de maatschappelijke omgeving van toerisme, recreatie en vrije tijd

1. Demografische trends

2. Economische trends

3. Sociaal-culturele trends

4. Technologische trends

5. Duurzame trends

6. Politieke en beleidsmatige trends

7. Capita selecta



Deel 2 Trends in statistische ontwikkelingen van toerisme, recreatie en vrije tijd

1. Inleiding

2. Internationale ontwikkelingen in toerisme

3. Vrijetijdsgedrag van Nederlanders

4. Vakanties van Nederlanders

5. Inkomend toerisme in Nederland

6. Zakelijk toerisme

7. Aanbod en gebruik van logiesaccommodaties

8. Toerisme in macro-economisch perspectief

9. Toerisme en duurzaamheid



Deel 3 Trends in acht domeinen van toerisme, recreatie en vrije tijd

1. Horeca

2. Verblijfsrecreatie

3. Waterrecreatie

4. Reisbranche

5. Attractieparken

6. Cultuur

7. Sport en sportieve recreatie

8. Evenementen

9. Capita selecta


Bestelinformatie

De prijs van het rapport is € 137,50. Bestellen gaat eenvoudig via de bestelknop 'Toevoegen aan mandje'. Meer exemplaren nodig? Informeer naar de aantrekkelijke kwantumkorting bij ton@nrit.nl


Leverbaar: november 2019
Auteur: Pleisureworld NRIT

Omvang: 560 pagina's

€ 137,50 (excl. btw)

137,50 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
08/07/20
Eerste vakbeurs in MECC over anderhalvemeter inrichting
De Anderhalve meter Expo is de beurs over oplossingen voor uitdagingen uit de anderhalvemeter maatschappij.
08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
08/07/20
Prijzen in de branche lopen op, niet zo sterk als vorig jaar
De prijzen voor consumentengoederen en -diensten lopen langzaam weer op. Ook in onze branche lopen de prijzen weer op.
08/07/20
Rijksmuseum biedt volledig programma zomer
Vanaf 11 juli zijn er weer dagelijks programma's te volgen bij Rijksmuseum in Amsterdam, uiteraard met inachtneming van de laatste richtlijnen van het RIVM.
07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...
07/07/20
Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Met een uitgekiende strategie.
07/07/20
Kamperen op Archeon met uniek driedaags arrangement
Museumpark Archeon heeft voor het eerst een eigen camping. Het park heeft hiervoor de samenwerking gezicht met Outstanding die normaal gesproken tenten levert voor festivals en evenementen. De camping is alleen te boeken met een driedaags arrangement in de maanden juli en augustus.