10-12-2014: Future fitness voor attractieparken & musea

Future fitness voor attractieparken & musea
Wie succesvol wil blijven in het gevecht om de consument zal een verhaal moeten hebben. Innovatie staat voor de leisurebranche gelijk aan zuurstof voor de mens. Attractieparken en musea zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden voor meer bezoekers. Maar leveren deze investeringen nu ook daadwerkelijk wat op? Deze vraag staat centraal tijdens het congres Future Fitness congres op woensdag 10 december.

Slim inspelen op future research & trendwatching
Hoe kunnen voorzieningen in dagrecreatie gebruik maken van future research en trendwatching bij het ontwikkelen van nieuwe attracties, horeca- en entertainmentconcepten? Dr. Pieter Cornelis (oud-strategisch directeur Toverland) maakt duidelijk hoe succes en faalfactoren van invloed kunnen zijn bij de implementatie van innovaties.

Vernieuwd en interactief
Onder leiding van algemeen directeur Joris van Dijk werd twee jaar geleden een totaal vernieuwd en interactief Madurodam ontwikkeld. Resultaat: 36% meer bezoekers in het heropeningsjaar. Hoe ging Joris te werk en wat zorgde voor het succes?

Transformatie naar all-in
Bert en Miranda van Pannenkoekenhuis Voorst transformeerden hun knusse attractiepark om tot een heus circus met all-inclusive formule. Hoe verliep dit veranderproces en wat levert het hen nu op? Aandacht voor de belangrijkste bezoeker En wat maakt nou eigenlijk dat een tiener kiest om naar een bepaald attractiepark te gaan? Op dit onderwerp is Wim Strijbosch afgestudeerd bij attractiepark specialist Reinoud van Assendelft de Coningh. Zij gaan tijdens het Future Fitness congres in op de besluitvorming van jongeren ten aanzien van attractieparken.

Meer informatie op: http://pleisureworld.nl/events/future-fitness-voor-attractieparken-musea/

||| Nieuws |||

25/08/25
Brabant zet in op authentieke beleving met landelijke campagne
Brabant Partners lanceert vandaag een landelijke campagne die het veelzijdige karakter van ‘Goed Leven in Brabant’ centraal stelt. De campagne nodigt mensen uit om hun eigen invulling van goed leven te delen, wat resulteert in een kleurrijk en oprecht beeld van de provincie.
25/08/25
Nieuwe natuur voor Almere
Aan de noordkant van stadsbos Pampushout in Almere werken Flevo Landschap aan een bijzonder project: de Gouden Randen. Op een gebied van zo’n 8 hectare realiseren we nieuwe, robuuste natuur.
25/08/25
Groei verkoop speedpedelecs vlakt af
Op 1 januari 2025 telde Nederland 35,4 duizend speedpedelecs, ruim 2 duizend stuks meer dan een jaar eerder. Dat is een toename van 6,5 procent. Het aantal van deze snelle elektrische fietsen groeit niet meer zo snel.
25/08/25
Oproep: stop indexeren accijns brandstof
Tijdens de vakantie zagen veel Nederlanders dat brandstof in het buitenland goedkoper is aan de pomp. De ANWB doet een dringende oproep aan het kabinet om de jaarlijkse indexering van de accijns op brandstof stop te zetten.
25/08/25
Exclusief voor leden
SAIL 2025 trekt 2,5 miljoen bezoekers
Het grootste evenement van Nederland zit erop. Gister vond de Sail-out plaats van de schepen. Ook dit trok weer vele tienduizenden mensen. De SAIL-organisatie meldt dat het evenement 2,5 miljoen bezoekers trok.
22/08/25
Steeds meer mensen blijven sporten tijdens de vakantie
De laatste jaren kiezen steeds meer mensen ervoor om ook tijdens hun vakantie te sporten. Waar een vakantie vroeger vooral draaide om luieren en lekker eten, willen veel mensen nu hun gezonde ritme vasthouden. Hotels met sportfaciliteiten worden daardoor steeds populairder. Het idee dat je je dag kunt beginnen met een korte training van een kwartiertje spreekt veel vakantiegangers aan. Zo start je met energie, zonder dat je gelijk een intensief sportschema hoeft te volgen.
22/08/25
Exclusief voor leden
Nu al succesvol jaar voor Princessehof
Keramiekmuseum Princessehof in Leeuwarden ontving gisteren zijn 50.000ste bezoeker van dit jaar. Een bijzondere mijlpaal: normaal gesproken trekt het museum jaarlijks zo’n 35.000 tot 40.000 bezoekers.
22/08/25
Exclusief voor leden
Snellere introductie Community Card
Insiders lanceert Community Card: een alternatief voor risicovolle tegoedkaarten. Met de Community Card kunnen DMO's, ondernemers en gemeenten vrijetijdsaanbod flexibel aanbieden aan verschillende doelgroepen.