Initiatiefnemersoverzicht
Vrijetijdsnetwerk
Vrijetijdsnetwerk stelt zich tot doel om mensen uit de wereld van de vrijetijd met elkaar te verbinden door kennisuitwisseling en discussie tussen onderwijs, overheid, bedrijfsleven en andere betrokkenen te organiseren. Dit doet zij door: - Het creëren van ontmoetingsplekken – werkelijk of virtueel - waar kennisuitwisseling en discussie tussen onderwijs, overheden en bedrijfsleven en andere betrokkenen kan plaatsvinden;
- Het organiseren van en publiceren over kritische, vernieuwende vak- en/of maatschappelijke discussies die de kwaliteit van het denken en doen in de vrijetijdssector op een hoger plan brengt;
- Aandacht voor innovatie door de actieve ontwikkeling, toepassing en verspreiding van innovatieve concepten, onderzoeken en werkwijzen;
- Het creëren van een leeromgeving voor beroepsbeoefenaren in de vrijetijdssector in brede zin, voor competentieontwikkeling en uitwisseling van kennis, expertise of ervaring met andere disciplines en belangen;
- Het organiseren van netwerkactiviteiten ter bevordering van contact, begrip en samenwerking tussen alle betrokkenen in de vrijetijdssector.
Wilt u publiceren in Vrijetijdstudies? Klik dan hier voor meer informatie.
|
|
05/12/25
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
|
05/12/25
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
|
04/12/25
Een uitzendbureau uit Rotterdam heeft vorig jaar tijdens de Dutch Grand Prix in Zandvoort 60 vreemde...
|
03/12/25
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
|
03/12/25
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
|
03/12/25
Luchtvaartmaatschappij Emirates introduceert de Emirates Asia Pass. Dit is een nieuwe flexibele manier om meerdere bestemmingen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Met één boeking kunnen reizigers hun eigen route uitstippelen.
|
03/12/25
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
|
02/12/25
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.
|
|