02-09-2014: Training Succesvol toeristisch beleid

Training Succesvol toeristisch beleid

Margaret Ann McDonald van TNR Advies organiseert een 4-daagse training voor beleidsadviseurs toerisme en recreatie. Volgens McDonald is een succesvol toeristisch beleid is niet afhankelijk van toeval. De training geeft inspiratie, inzicht in de randvoorwaarden en de structuur voor succesvol beleid. De eerste trainingsdag is op 2 september 2014. 

  • een aantrekkelijke combinatie van theorie en praktijk
  • maximaal 15 deelnemers
  • interactief: hoe meer vragen je stelt, hoe meer rendement
  • concrete voorbeelden en ervaringen vertalen naar je eigen situatie
  • de locatie vertelt het verhaal
De sprekers hebben ruime ervaring in het vakgebied. Elke spreker vertaalt de theorie via praktische opdrachten naar de praktijk. Deelnemers kunnen praktijkcases voorleggen en krijgen zodoende concrete oplossingen. De training heeft verder een sterk interactief karakter. Er is veel ruimte voor het stellen van vragen en het opdoen van praktijkervaringen. Zo kijken we achter de schermen van de bedrijven en ervaren we zelf hoe het is om een kwalitatief goede toeristische attractie te bezoeken. Elk theoretisch onderdeel wordt meteen naar de praktijk vertaald via opdrachten die tijdens de training individueel of in groepen worden uitgewerkt.


Naast de vier trainingsdagen zijn er voor deelnemers twee werkbezoeken. Tijdens deze werkbezoeken passen de deelnemers de geleerde informatie toe in de praktijk. Op de vierde dag vindt de terugkoppeling van de werkbezoeken plaats. Tijdens de lunches is er voldoende ruimte om op informele wijze kennis en ervaringen uit te wisselen en netwerken verder uit te breiden.


Programma:


Dag 1 Van toeristisch beleidsplan naar een unieke toeristische ervaring

Waarin is dit gebied uniek en hoe vertaal je dat in een toeristische ervaring? Aan de hand van de Interpretation Methode maken we een praktisch plan van aanpak voor een succesvol toeristisch beleid.


Dag 2 Samenwerking en productontwikkeling

De relatie met de spelers in het toeristisch veld: hoe breng je samenwerking tot stand tussen bestuurders en ondernemers? Hoe zet je een samenhangend toeristisch product neer? Sandra Reusen van Reusen Projecten presenteert de succesfactoren van het Land van Cuijk: Van VVV naar toeristische ontmoetingspunten. René Kwant vertelt over de ontwikkeling van Spannende Geschiedenis dat historie, toerisme en economie met elkaar verbindt: Hoe erfgoed een rol kan spelen in de toeristische productontwikkeling.


Dag 3 (Persoonlijke) effectiviteit en toeristische marketing

Persoonlijke effectiviteit is een voorwaarde voor succesvolle beleidsontwikkeling en in de uitvoering en de vermarkting van het beleid. Ook de VVV’s komen aan bod. De toeristische marketing in Nederland komt uitgebreid aan de orde. Wat heeft zin en wat niet? Welke schaal is nuttig? Heeft citymarketing eigenlijk wel zin?


Dag 4 Terugkoppeling werkbezoeken en nieuwe verdienmodellen

Op de laatste dag presenteren de deelnemers de resultaten van de werkbezoeken en kijken we naar nieuwe verdienmodellen in de toeristische sector.


Aanmelding

De kosten voor deze training, inclusief lunches, toegangsprijzen en syllabus bedragen € 1595 per persoon. Deze prijst geldt tot 10 juli 2014. Na deze datum bedragen de kosten € 1695 per persoon. Deze prijzen zijn exclusief BTW.

U kunt zich aanmelden via: http://tnradvies.nl/nieuwe-trainingen/ Bij minimaal 6 deelnemers gaat de training door.





Meer informatie op: http://www.nritmedia.nl/file/Training%202014%20Flyer.pdf
Topics:Beleid

||| Nieuws |||

05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
05/12/25
TerSpegelt verbetert luxe plekken voor gezinnen
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
04/12/25
Exclusief voor leden
Hoge boetes voor inzet vreemdelingen bij GP Zandvoort
Een uitzendbureau uit Rotterdam heeft vorig jaar tijdens de Dutch Grand Prix in Zandvoort 60 vreemde...
03/12/25
Zakelijk leasen voor kleine ondernemers
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
03/12/25
Combinatie vliegreizen Azië met Asia Pass
Luchtvaartmaatschappij Emirates introduceert de Emirates Asia Pass. Dit is een nieuwe flexibele manier om meerdere bestemmingen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Met één boeking kunnen reizigers hun eigen route uitstippelen.
03/12/25
BillyBird exploiteert openluchtzwembad Het Run tot 2030
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
02/12/25
Licht dalende groei horecaomzet
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.