NRITmedia.nl is hét kennisplatform voor professionals werkzaam
binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt op dit platform het
dagelijkse nieuws en exclusieve achtergrondartikelen op uw vakgebied.
NRITmedia.nl geeft inzicht in uw branche, waar de
ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. De redactie selecteert en bewerkt alle
relevante gebeurtenissen in voor u direct toepasbare nieuwsberichten en
achtergrondartikelen. Zo kunt u meteen inspelen op de belangrijkste trends,
ontwikkelingen en innovaties in de totale gastvrijheidseconomie.
Complete
vakinformatie
Alle artikelen die in onze vaktijdschriften Recreatie &
Toerisme en Vrijetijdsstudies verschijnen, vindt u op ons platform aangevuld
met dagelijks vaknieuws, blogs, een vakagenda en NRIT-events. Op NRITmedia.nl is
een beperkt deel van de content voor iedereen toegankelijk, de meeste
nieuwsberichten en artikelen zijn exclusief voor leden beschikbaar. Zij krijgen
bovendien elke week de nieuwsbrief NRIT Actueel met daarin een overzicht van
alle nieuwe artikelen, nieuwsberichten, de meest recente blogs en een actuele
agenda. Ook via twitter houden we u op de hoogte van alle nieuwe
ontwikkelingen.
Overzichtelijke
indeling met grote database voor vrij zoeken Een uitstekend doorzoekbare database met meer dan 40.000
berichten en artikelen staat 24 uur per dag tot uw beschikking! Nieuws en
artikelen uit de diverse deelsectoren van de gastvrijheidseconomie zijn in
herkenbare topics gegroepeerd, zodat u altijd overzicht heeft in de voor u
relevante thema’s.
Zes voordelen van het lidmaatschap:
Altijd,
onbeperkt en volledig toegang tot het NRIT Media Vrijetijdsplatform met
duizenden artikelen en nieuwsberichten over recreatie, toerisme en vrije tijd;
Voordelig abonnement (€ 32,50) op de tijdschriften van NRIT Media;
Wekelijkse nieuwsbrief in uw eigen mailbox met een samenvatting van het belangrijkste branchenieuws;
Toegang tot de volledige content van Recreatie & Toerisme en Vrijetijdstudies;
Lid van de grootste Nederlandse kenniscommunity op het gebied van de gastvrijheidseconomie;
Korting op bijeenkomsten en vakliteratuur.
Site en blad Wilt u graag naast de website www.NRITmedia.nl één of meerdere van de papieren uitgaven ontvangen dan kan dat ook. Voor een kleine meerprijs van slechts € 32,50 (excl. btw) per titel ontvangt u ook het blad. Er is ook een bedrijfslidmaatschap voor het Kennisplatform.
Ja, ik word lid van www.nritmedia.nl.
Welke tijdschriften wilt u extra ontvangen (optioneel):
Regent Seven Seas Cruises® tilt de culinaire ervaring in 2026 naar een hoger niveau met de lancering van Epicurean Enrichment Studio. Dit zijn culinaire studio’s aan boord van Seven Seas Mariner® en Seven Seas Voyager®. Bekijk de 5 stappen die Regent zet om deze beleving te realiseren.
Op 6 december werd weer de lange lijst bekend van de winnaars van de World Travel Awards. Distilleerderij Nolet won een award voor de categorie Vodka Distillery Tour. Het Renaissance Amsterdam Hotel kreeg een Europese award.
Wageningen Universiteit en boekingssite Natuurhuisje helpen oude hellingranden, de graften, in het Limburgs Geuldal nieuw leven in te blazen. Deze natuurstroken zijn van groot belang voor wilde bijen, bloemen en vele andere soorten. De video legt helemaal uit waarom die smalle graften veel doen voor de natuur.
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.