Kennisbank
Kennisbank

NRIT Magazine:

Met ingang van 2015 worden de tijdschriften NRIT Magazine en Recreatie & Toerisme samengevoegd. We gaan onder de naam Recreatie & Toerisme een prachtig nieuw tijdschrift maken. Recreatie & Toerisme wordt met ruim 80 pagina’s extra dik en gaat elke twee maanden verschijnen. Het tijdschrift krijgt een nieuwe, frisse look en verenigt het beste van NRIT Magazine en Recreatie & Toerisme. Artikelen die tot en met 2014 in NRIT Magazine zijn verschenen, treft u hier aan.  Voor nieuwe artikelen in Recreatie & Toerisme verwijzen wij u naar deze pagina.

In NRIT Magazine:

23/07/21   ·
Wanneer is het verstandig te verkopen?
in de 40 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren, aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, is deze vraag vaak gesteld: “Wanneer is het verstandig om te verkopen?”.
31/12/14   ·
Toppers in de regio: Bert van Zijtveld, De Heikamp
Rijdend door de statige, met bomen omzoomde lanen geniet ik van de rust van het mooie Achterhoekse ...
28/11/14   ·
Exclusief voor leden
Roompot gaat voor de kust en kwaliteit
Deze week waren we op uitnodiging van Pleisureworld te gast bij Roompot vakantiepark Hof Domburg...
24/11/14   ·
Exclusief voor leden
Evenementenorganisatoren en gemeenten balanceren tussen levendige stad, inkomsten voor horeca en retail en de acceptatiegrens van bewoners
Donderdag 20 november werd in Nijmegen de eerste editie van het Nationaal Congres Evenementen gehou...
24/11/14 · Evenementen | Lees meer
17/11/14   ·
Exclusief voor leden
Groupon, Staatsbosbeheer en Albron zoeken samenwerking met recreatieondernemers
Pleisureworld organiseert traditiegetrouw op de Recreatie Vakbeurs in Gorinchem de Nationale Netwe...
17/11/14 · Cultuur · Horeca · Marketing · Natuur | Lees meer
11/11/14   ·
Exclusief voor leden
Onderzoek: Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?
Social media hebben de manier veranderd waarop mensen online met elkaar en met bedrijven omgaan. St...
11/11/14 · Marketing | Lees meer
08/11/14   ·
Exclusief voor leden
Meer uniforme benadering van TOP’s gewenst
Er moet in Nederland een meer uniforme benadering komen van Toeristische Overstappunten (TOP). Door...
08/11/14 · Dagrecreatie | Lees meer
07/11/14   ·
Exclusief voor leden
VVV Zeeland zet businessmodel op de kop
Het ontrekt zich een beetje aan het gezichtsveld van de rest van Nederland maar in Zeeland gebeuren...
07/11/14 · Marketing | Lees meer
30/10/14   ·
VisitBrabant bouwt aan een digitaal ecosysteem
De toeristische promotie van Brabant heeft de laatste decennia al heel wat omzwervingen gemaakt. W...
30/10/14 · Marketing | Lees meer
21/10/14   ·
Exclusief voor leden
Nederland moet aan nieuw imago in China bouwen
Vorige maand was Mrs Rachel Xiang Feng, associate professor van de Shanghai Normal University en he...
21/10/14 · CELTH | Lees meer
17/10/14   ·
Naar een ander, inspirerend perspectief op verandermanagement
Vlak voor de zomer promoveerde Diane Nijs (NHTV) in Groningen met haar proefschrift ‘ Ima...
17/10/14 · Onderzoek | Lees meer
26/09/14   ·
Exclusief voor leden
IAAPA Europe presenteert Europees Manifest
IAAPA Europe heeft gisterenmorgen onder de titel ‘European Amusement Parks and Attractions, driv...
23/07/21   ·
Wanneer is het verstandig te verkopen?
in de 40 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren, aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, is deze vraag vaak gesteld: “Wanneer is het verstandig om te verkopen?”.
28/11/14   ·
Exclusief voor leden
Roompot gaat voor de kust en kwaliteit
Deze week waren we op uitnodiging van Pleisureworld te gast bij Roompot vakantiepark Hof Domburg...
17/11/14   ·
Exclusief voor leden
Groupon, Staatsbosbeheer en Albron zoeken samenwerking met recreatieondernemers
Pleisureworld organiseert traditiegetrouw op de Recreatie Vakbeurs in Gorinchem de Nationale Netwe...
17/11/14 · Cultuur · Horeca · Marketing · Natuur | Lees meer
08/11/14   ·
Exclusief voor leden
Meer uniforme benadering van TOP’s gewenst
Er moet in Nederland een meer uniforme benadering komen van Toeristische Overstappunten (TOP). Door...
08/11/14 · Dagrecreatie | Lees meer
30/10/14   ·
VisitBrabant bouwt aan een digitaal ecosysteem
De toeristische promotie van Brabant heeft de laatste decennia al heel wat omzwervingen gemaakt. W...
30/10/14 · Marketing | Lees meer
17/10/14   ·
Naar een ander, inspirerend perspectief op verandermanagement
Vlak voor de zomer promoveerde Diane Nijs (NHTV) in Groningen met haar proefschrift ‘ Ima...
17/10/14 · Onderzoek | Lees meer
31/12/14   ·
Toppers in de regio: Bert van Zijtveld, De Heikamp
Rijdend door de statige, met bomen omzoomde lanen geniet ik van de rust van het mooie Achterhoekse ...
24/11/14   ·
Exclusief voor leden
Evenementenorganisatoren en gemeenten balanceren tussen levendige stad, inkomsten voor horeca en retail en de acceptatiegrens van bewoners
Donderdag 20 november werd in Nijmegen de eerste editie van het Nationaal Congres Evenementen gehou...
24/11/14 · Evenementen | Lees meer
11/11/14   ·
Exclusief voor leden
Onderzoek: Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?
Social media hebben de manier veranderd waarop mensen online met elkaar en met bedrijven omgaan. St...
11/11/14 · Marketing | Lees meer
07/11/14   ·
Exclusief voor leden
VVV Zeeland zet businessmodel op de kop
Het ontrekt zich een beetje aan het gezichtsveld van de rest van Nederland maar in Zeeland gebeuren...
07/11/14 · Marketing | Lees meer
21/10/14   ·
Exclusief voor leden
Nederland moet aan nieuw imago in China bouwen
Vorige maand was Mrs Rachel Xiang Feng, associate professor van de Shanghai Normal University en he...
21/10/14 · CELTH | Lees meer
26/09/14   ·
Exclusief voor leden
IAAPA Europe presenteert Europees Manifest
IAAPA Europe heeft gisterenmorgen onder de titel ‘European Amusement Parks and Attractions, driv...

||| Nieuws |||

10/12/25
Tweedaagse Glamping Inspiratiereis - de volgende generatie vakantiebeleving
Op 30 en 31 maart 2026 organiseren Richard Otten en Pleisureworld weer een tweedaagse Glamping Inspiratiereis. In korte tijd krijgen recreatieondernemers, projectontwikkelaars, investeerders en ontwerpers een actueel en breed beeld van de ontwikkeling van glamping en outdoor hospitality.
10/12/25
Groningen vraagt beleidsaanpassing Ontwerp-Nota Ruimte
De noordelijke provincie wil vier belangrijke punten in de Ontwerpnota laten aanpassen. Met grote rol voor onder meer erfgoed, natuur en de balans met economie.
10/12/25
KLM verbouwt Embraer 195-2
Op 6 december is de eerste vernieuwde Embraer 195-2 van KLM Cityhopper ingezet op de vlucht naar Porto. Alle 22 Embraer 195-2’s krijgen 4 extra stoelen in de Economy Class. Zo kan KLM Cityhopper meer passagiers vervoeren en daarmee meer inkomsten genereren.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.