Kennisbank
Kennisbank

NRIT Magazine:

Met ingang van 2015 worden de tijdschriften NRIT Magazine en Recreatie & Toerisme samengevoegd. We gaan onder de naam Recreatie & Toerisme een prachtig nieuw tijdschrift maken. Recreatie & Toerisme wordt met ruim 80 pagina’s extra dik en gaat elke twee maanden verschijnen. Het tijdschrift krijgt een nieuwe, frisse look en verenigt het beste van NRIT Magazine en Recreatie & Toerisme. Artikelen die tot en met 2014 in NRIT Magazine zijn verschenen, treft u hier aan.  Voor nieuwe artikelen in Recreatie & Toerisme verwijzen wij u naar deze pagina.

In NRIT Magazine:

23/07/21   ·
Wanneer is het verstandig te verkopen?
in de 40 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren, aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, is deze vraag vaak gesteld: “Wanneer is het verstandig om te verkopen?”.
31/12/14   ·
Toppers in de regio: Bert van Zijtveld, De Heikamp
Rijdend door de statige, met bomen omzoomde lanen geniet ik van de rust van het mooie Achterhoekse ...
28/11/14   ·
Exclusief voor leden
Roompot gaat voor de kust en kwaliteit
Deze week waren we op uitnodiging van Pleisureworld te gast bij Roompot vakantiepark Hof Domburg...
24/11/14   ·
Exclusief voor leden
Evenementenorganisatoren en gemeenten balanceren tussen levendige stad, inkomsten voor horeca en retail en de acceptatiegrens van bewoners
Donderdag 20 november werd in Nijmegen de eerste editie van het Nationaal Congres Evenementen gehou...
24/11/14 · Evenementen | Lees meer
17/11/14   ·
Exclusief voor leden
Groupon, Staatsbosbeheer en Albron zoeken samenwerking met recreatieondernemers
Pleisureworld organiseert traditiegetrouw op de Recreatie Vakbeurs in Gorinchem de Nationale Netwe...
17/11/14 · Cultuur · Horeca · Marketing · Natuur | Lees meer
11/11/14   ·
Exclusief voor leden
Onderzoek: Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?
Social media hebben de manier veranderd waarop mensen online met elkaar en met bedrijven omgaan. St...
11/11/14 · Marketing | Lees meer
08/11/14   ·
Exclusief voor leden
Meer uniforme benadering van TOP’s gewenst
Er moet in Nederland een meer uniforme benadering komen van Toeristische Overstappunten (TOP). Door...
08/11/14 · Dagrecreatie | Lees meer
07/11/14   ·
Exclusief voor leden
VVV Zeeland zet businessmodel op de kop
Het ontrekt zich een beetje aan het gezichtsveld van de rest van Nederland maar in Zeeland gebeuren...
07/11/14 · Marketing | Lees meer
30/10/14   ·
VisitBrabant bouwt aan een digitaal ecosysteem
De toeristische promotie van Brabant heeft de laatste decennia al heel wat omzwervingen gemaakt. W...
30/10/14 · Marketing | Lees meer
21/10/14   ·
Exclusief voor leden
Nederland moet aan nieuw imago in China bouwen
Vorige maand was Mrs Rachel Xiang Feng, associate professor van de Shanghai Normal University en he...
21/10/14 · CELTH | Lees meer
17/10/14   ·
Naar een ander, inspirerend perspectief op verandermanagement
Vlak voor de zomer promoveerde Diane Nijs (NHTV) in Groningen met haar proefschrift ‘ Ima...
17/10/14 · Onderzoek | Lees meer
26/09/14   ·
Exclusief voor leden
IAAPA Europe presenteert Europees Manifest
IAAPA Europe heeft gisterenmorgen onder de titel ‘European Amusement Parks and Attractions, driv...
23/07/21   ·
Wanneer is het verstandig te verkopen?
in de 40 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren, aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, is deze vraag vaak gesteld: “Wanneer is het verstandig om te verkopen?”.
28/11/14   ·
Exclusief voor leden
Roompot gaat voor de kust en kwaliteit
Deze week waren we op uitnodiging van Pleisureworld te gast bij Roompot vakantiepark Hof Domburg...
17/11/14   ·
Exclusief voor leden
Groupon, Staatsbosbeheer en Albron zoeken samenwerking met recreatieondernemers
Pleisureworld organiseert traditiegetrouw op de Recreatie Vakbeurs in Gorinchem de Nationale Netwe...
17/11/14 · Cultuur · Horeca · Marketing · Natuur | Lees meer
08/11/14   ·
Exclusief voor leden
Meer uniforme benadering van TOP’s gewenst
Er moet in Nederland een meer uniforme benadering komen van Toeristische Overstappunten (TOP). Door...
08/11/14 · Dagrecreatie | Lees meer
30/10/14   ·
VisitBrabant bouwt aan een digitaal ecosysteem
De toeristische promotie van Brabant heeft de laatste decennia al heel wat omzwervingen gemaakt. W...
30/10/14 · Marketing | Lees meer
17/10/14   ·
Naar een ander, inspirerend perspectief op verandermanagement
Vlak voor de zomer promoveerde Diane Nijs (NHTV) in Groningen met haar proefschrift ‘ Ima...
17/10/14 · Onderzoek | Lees meer
31/12/14   ·
Toppers in de regio: Bert van Zijtveld, De Heikamp
Rijdend door de statige, met bomen omzoomde lanen geniet ik van de rust van het mooie Achterhoekse ...
24/11/14   ·
Exclusief voor leden
Evenementenorganisatoren en gemeenten balanceren tussen levendige stad, inkomsten voor horeca en retail en de acceptatiegrens van bewoners
Donderdag 20 november werd in Nijmegen de eerste editie van het Nationaal Congres Evenementen gehou...
24/11/14 · Evenementen | Lees meer
11/11/14   ·
Exclusief voor leden
Onderzoek: Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?
Social media hebben de manier veranderd waarop mensen online met elkaar en met bedrijven omgaan. St...
11/11/14 · Marketing | Lees meer
07/11/14   ·
Exclusief voor leden
VVV Zeeland zet businessmodel op de kop
Het ontrekt zich een beetje aan het gezichtsveld van de rest van Nederland maar in Zeeland gebeuren...
07/11/14 · Marketing | Lees meer
21/10/14   ·
Exclusief voor leden
Nederland moet aan nieuw imago in China bouwen
Vorige maand was Mrs Rachel Xiang Feng, associate professor van de Shanghai Normal University en he...
21/10/14 · CELTH | Lees meer
26/09/14   ·
Exclusief voor leden
IAAPA Europe presenteert Europees Manifest
IAAPA Europe heeft gisterenmorgen onder de titel ‘European Amusement Parks and Attractions, driv...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/03/24
Lidstaten willen toerisme hoog op de agenda van de nieuwe Europese Commissie
Toerisme blijft in Europa hoog op de politieke agenda staan. De huidige Europese Commissie zal na de verkiezingen haar uiterste best doen toerisme op EU-niveau goed op de agenda te houden.
18/03/24
Exclusief voor leden
VN stelt standaard vast om duurzaamheid van toerisme te meten
De Verenigde Naties hebben een een nieuwe wereldwijde standaard goedgekeurd om de duurzaamheid van toerisme te meten. Alle 193 leden hebben ingestemd het het zogenaamde Statistical Framework for Measuring the Sustainability of Tourism (MST).
15/03/24
Exclusief voor leden
Alle aandelen Alpenpark Neuss over naar SnowWorld
Vandaag meldt SnowWorld dat het de resterende aandelen van Alpenpark Neuss (nabij Düsseldorf, Duitsland) heeft overgenomen.
15/03/24
Exclusief voor leden
Gelderland steunt fietsponten met maximaal half miljoen euro maar dat is niet genoeg
De provincie Gelderland gaat gemeenten voortaan voor 50% structureel ondersteunen bij het dekken van exploitatietekorten boven de 50.000 euro, met een maximum van 500.000 euro voor alle veren gezamenlijk per jaar. Dat is niet genoegd, meldt de Veerpontencoalitie.
15/03/24
Ontwikkeling ‘Knopen Lopen Zuid-Limburg' netwerk op volle toeren
De zestien gemeenten, de Provincie Limburg en Visit Zuid-Limburg zijn sinds 2017 bezig met de ontwikkeling van het nieuwe wandelnetwerk. Het nieuwe netwerk gaat gepaard met nieuwe knooppuntenpalen inclusief QR-codes waarmee de wandelaar extra informatie kan opvragen.
15/03/24
ZooParc Overloon bouwt verblijf voor nieuwe diersoort: nevelpanters
Eind maart start de bouw van het nieuwe verblijf in ZooParc Overloon voor de komst van nevelpanters. Het park wil bijdragen aan het opbouwen van een reservepopulatie van deze kwetsbare diersoort.
15/03/24
Visit Wadden roept op om drones thuis te laten bij bezoek aan Waddengebied
Uit recent onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen blijkt dat drones voor recreatief gebruik vogels kunnen storen. Daardoor worden hun overlevingskansen verkleind.
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).