Kennisbank
Kennisbank

NRIT Magazine:

Met ingang van 2015 worden de tijdschriften NRIT Magazine en Recreatie & Toerisme samengevoegd. We gaan onder de naam Recreatie & Toerisme een prachtig nieuw tijdschrift maken. Recreatie & Toerisme wordt met ruim 80 pagina’s extra dik en gaat elke twee maanden verschijnen. Het tijdschrift krijgt een nieuwe, frisse look en verenigt het beste van NRIT Magazine en Recreatie & Toerisme. Artikelen die tot en met 2014 in NRIT Magazine zijn verschenen, treft u hier aan.  Voor nieuwe artikelen in Recreatie & Toerisme verwijzen wij u naar deze pagina.

In NRIT Magazine:

23/07/21   ·
Wanneer is het verstandig te verkopen?
in de 40 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren, aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, is deze vraag vaak gesteld: “Wanneer is het verstandig om te verkopen?”.
31/12/14   ·
Toppers in de regio: Bert van Zijtveld, De Heikamp
Rijdend door de statige, met bomen omzoomde lanen geniet ik van de rust van het mooie Achterhoekse ...
28/11/14   ·
Exclusief voor leden
Roompot gaat voor de kust en kwaliteit
Deze week waren we op uitnodiging van Pleisureworld te gast bij Roompot vakantiepark Hof Domburg...
24/11/14   ·
Exclusief voor leden
Evenementenorganisatoren en gemeenten balanceren tussen levendige stad, inkomsten voor horeca en retail en de acceptatiegrens van bewoners
Donderdag 20 november werd in Nijmegen de eerste editie van het Nationaal Congres Evenementen gehou...
24/11/14 · Evenementen | Lees meer
17/11/14   ·
Exclusief voor leden
Groupon, Staatsbosbeheer en Albron zoeken samenwerking met recreatieondernemers
Pleisureworld organiseert traditiegetrouw op de Recreatie Vakbeurs in Gorinchem de Nationale Netwe...
17/11/14 · Cultuur · Horeca · Marketing · Natuur | Lees meer
11/11/14   ·
Exclusief voor leden
Onderzoek: Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?
Social media hebben de manier veranderd waarop mensen online met elkaar en met bedrijven omgaan. St...
11/11/14 · Marketing | Lees meer
08/11/14   ·
Exclusief voor leden
Meer uniforme benadering van TOP’s gewenst
Er moet in Nederland een meer uniforme benadering komen van Toeristische Overstappunten (TOP). Door...
08/11/14 · Dagrecreatie | Lees meer
07/11/14   ·
Exclusief voor leden
VVV Zeeland zet businessmodel op de kop
Het ontrekt zich een beetje aan het gezichtsveld van de rest van Nederland maar in Zeeland gebeuren...
07/11/14 · Marketing | Lees meer
30/10/14   ·
VisitBrabant bouwt aan een digitaal ecosysteem
De toeristische promotie van Brabant heeft de laatste decennia al heel wat omzwervingen gemaakt. W...
30/10/14 · Marketing | Lees meer
21/10/14   ·
Exclusief voor leden
Nederland moet aan nieuw imago in China bouwen
Vorige maand was Mrs Rachel Xiang Feng, associate professor van de Shanghai Normal University en he...
21/10/14 · CELTH | Lees meer
17/10/14   ·
Naar een ander, inspirerend perspectief op verandermanagement
Vlak voor de zomer promoveerde Diane Nijs (NHTV) in Groningen met haar proefschrift ‘ Ima...
17/10/14 · Onderzoek | Lees meer
26/09/14   ·
Exclusief voor leden
IAAPA Europe presenteert Europees Manifest
IAAPA Europe heeft gisterenmorgen onder de titel ‘European Amusement Parks and Attractions, driv...
23/07/21   ·
Wanneer is het verstandig te verkopen?
in de 40 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren, aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, is deze vraag vaak gesteld: “Wanneer is het verstandig om te verkopen?”.
28/11/14   ·
Exclusief voor leden
Roompot gaat voor de kust en kwaliteit
Deze week waren we op uitnodiging van Pleisureworld te gast bij Roompot vakantiepark Hof Domburg...
17/11/14   ·
Exclusief voor leden
Groupon, Staatsbosbeheer en Albron zoeken samenwerking met recreatieondernemers
Pleisureworld organiseert traditiegetrouw op de Recreatie Vakbeurs in Gorinchem de Nationale Netwe...
17/11/14 · Cultuur · Horeca · Marketing · Natuur | Lees meer
08/11/14   ·
Exclusief voor leden
Meer uniforme benadering van TOP’s gewenst
Er moet in Nederland een meer uniforme benadering komen van Toeristische Overstappunten (TOP). Door...
08/11/14 · Dagrecreatie | Lees meer
30/10/14   ·
VisitBrabant bouwt aan een digitaal ecosysteem
De toeristische promotie van Brabant heeft de laatste decennia al heel wat omzwervingen gemaakt. W...
30/10/14 · Marketing | Lees meer
17/10/14   ·
Naar een ander, inspirerend perspectief op verandermanagement
Vlak voor de zomer promoveerde Diane Nijs (NHTV) in Groningen met haar proefschrift ‘ Ima...
17/10/14 · Onderzoek | Lees meer
31/12/14   ·
Toppers in de regio: Bert van Zijtveld, De Heikamp
Rijdend door de statige, met bomen omzoomde lanen geniet ik van de rust van het mooie Achterhoekse ...
24/11/14   ·
Exclusief voor leden
Evenementenorganisatoren en gemeenten balanceren tussen levendige stad, inkomsten voor horeca en retail en de acceptatiegrens van bewoners
Donderdag 20 november werd in Nijmegen de eerste editie van het Nationaal Congres Evenementen gehou...
24/11/14 · Evenementen | Lees meer
11/11/14   ·
Exclusief voor leden
Onderzoek: Dragen social media activiteiten bij aan de reputatie van toeristische bedrijven?
Social media hebben de manier veranderd waarop mensen online met elkaar en met bedrijven omgaan. St...
11/11/14 · Marketing | Lees meer
07/11/14   ·
Exclusief voor leden
VVV Zeeland zet businessmodel op de kop
Het ontrekt zich een beetje aan het gezichtsveld van de rest van Nederland maar in Zeeland gebeuren...
07/11/14 · Marketing | Lees meer
21/10/14   ·
Exclusief voor leden
Nederland moet aan nieuw imago in China bouwen
Vorige maand was Mrs Rachel Xiang Feng, associate professor van de Shanghai Normal University en he...
21/10/14 · CELTH | Lees meer
26/09/14   ·
Exclusief voor leden
IAAPA Europe presenteert Europees Manifest
IAAPA Europe heeft gisterenmorgen onder de titel ‘European Amusement Parks and Attractions, driv...

||| Nieuws |||

05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
05/12/25
TerSpegelt verbetert luxe plekken voor gezinnen
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
04/12/25
Exclusief voor leden
Hoge boetes voor inzet vreemdelingen bij GP Zandvoort
Een uitzendbureau uit Rotterdam heeft vorig jaar tijdens de Dutch Grand Prix in Zandvoort 60 vreemde...
03/12/25
Zakelijk leasen voor kleine ondernemers
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
03/12/25
Combinatie vliegreizen Azië met Asia Pass
Luchtvaartmaatschappij Emirates introduceert de Emirates Asia Pass. Dit is een nieuwe flexibele manier om meerdere bestemmingen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Met één boeking kunnen reizigers hun eigen route uitstippelen.
03/12/25
BillyBird exploiteert openluchtzwembad Het Run tot 2030
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
02/12/25
Licht dalende groei horecaomzet
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.