29-08-2014: ABN AMRO Uitmarkt Business dag

ABN AMRO Uitmarkt Business dag
Op vrijdag 29 augustus vindt de eerste editie van de ABN AMRO Uitmarkt Business dag plaats, voorafgaand aan de opening van de Uitmarkt. De ABN AMRO Uitmarkt Business dag biedt Nederlandse culturele instellingen één-op-één bijeenkomsten met specialisten uit de culturele sector en zakelijke dienstverlening. Tijdens workshops en speeddate sessies in o.a. het Koninklijk Concertgebouw kunnen directies en MT-leden van Nederlandse culturele instellingen advies krijgen over allerlei aspecten van cultureel ondernemerschap. Het doel van de dag is kennisoverdracht en het stimuleren van samenwerking tussen grote en kleinere culturele instellingen.

De ABN AMRO Uitmarkt Business dag is gratis toegankelijk voor directies en MT-leden van culturele instellingen in heel Nederland: podia, musea, kunstvakopleidingen, sectorinstituten, branche verenigingen, productiehuizen, orkesten, marketingorganisaties, fondsen, financiers, adviseurs en impresario’s.WorkshopsABN AMRO is in 2014 en impressario's.

Workshops
ABN AMRO is in 2014 en 2015 hoofdpartner van de Uitmarkt. Door het mogelijk maken van de ABN AMRO Uitmarkt Business dag deelt de bank haar kennis en ervaring op cultureel gebied en biedt culturele instellingen de mogelijkheid om te netwerken, te leren en inspiratie op te doen. Tijdens deze dag zijn ANBI specialisten en filantropie adviseurs van de bank aanwezig om cultuurprofessionals van advies te voorzien over bijvoorbeeld steunfondsen, vriendenkringen en crowdfunding.

Speeddaten
Onderdeel van het programma is speeddaten met specialisten uit de culturele sector en zakelijke dienstverlening. Deze specialisten zijn werkzaam bij o.a. het Rijksmuseum, PwC, Toneelgroep Amsterdam, Ernst & Young, Nationale Opera en Ballet, AkzoNobel, PepsiCo, het Mauritshuis en Stadsschouwburg Amsterdam.

Organisatie
Deze dag wordt georganiseerd door ABN AMRO, Amsterdam Marketing en Marc Noyons & Partners in opdracht van Stichting Uitmarkt.


Meer informatie op: https://539ebc847ab28.momice.com/?test=true
Topics:Cultuur

||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.