Reinoud van Assendelft de Coningh

Reinoud van  Assendelft de Coningh
Reinoud van Assendelft de Coningh is met zijn bureau Van Assendelft & Partners al meer dan 20 jaar actief in de vrijetijdsbranche. Zijn bureau is nationaal en internationaal werkzaam voor attractieparken, brandcentra, musea, theaters en vanzelfsprekend ook voor lokale, regionale en nationale overheden. 

Hij bekleedde, na een opleiding aan de (thans) Hogeschool voor de Kunsten in Amsterdam (destijds Theaterschool) en diverse directiefuncties bij toonaangevende bedrijven, zoals de Schouwburgen van Nijmegen en Tiel, De Efteling, Holiday on Ice en Endemol Live Entertainment.


Thema:
Topics:Attractieparken, Cultuur, Dagrecreatie, Onderzoek

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/01/21
Bozar weer operationeel na brand
Een week na de brand die op 18 januari woedde op het zuidelijke dak van het Paleis voor Schone Kunst...
27/01/21
Wandelnet lanceert eerste Ommetje bedrijvenchallenge
In maart wordt de allereerste landelijke Ommetje-bedrijvenchallenge gehouden. Deelnemende bedrijven gaan de strijd met elkaar aan om zoveel mogelijk punten bij elkaar te wandelen in het kader van de Wandel tijdens je Werk-dag op 8 april. Uit een peiling van Stichting Wandelnet blijkt dat meer mensen tijdens de coronacrisis en de lockdown wandelen; ook tijdens het (thuis)werken. Veel mensen gebruiken daarvoor de app Ommetje van de Hersenstichting. De twee stichtingen slaan de handen daarom ineen en organiseren samen de eerste landelijke Ommetje-bedrijvenchallenge.
27/01/21
Coronacrisis en meer opbrengsten uit toeristenbelasting begroot!?
Nederlandse gemeenten (gerekend exclusief Amsterdam) verwachten dit jaar 11 miljoen euro meer uit de toeristenbelasting te ontvangen dan vorig jaar was begroot. Heel opmerkelijk aangezien het toerisme in Nederland er vanwege de coronacrisis niet goed voorstaat.
27/01/21
Exclusief voor leden
850 meter lange kabelbaan boven Floriade
Op een hoogte van 35 meter ervaren bezoekers straks ruim 5 minuten Floriade van bovenaf. In een 850 meter lange kabelbaan verplaatsen zij zich in dit duurzaam vervoersmiddel snel tussen het zuidelijke deel van Floriade-park en het noordelijke deel.
27/01/21
VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk
Travel professionals uit Nederland, Frankrijk, Italiƫ, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nemen op woensdag 3 en donderdag 4 februari deel aan VisitDenmarks eerste internationale virtuele 'The Land of Everyday Wonder Workshop'. De workshop is volgeboekt. Een van de prioriteiten van het Deens verkeerbureau tijdens de coronacrisis is de versterking van het netwerk van reisprofessionals.
26/01/21
Meldpunt voor snellere betaling aan mkb
Een mkb-onderneming die door een groot bedrijf niet binnen de afgesproken betaaltermijn betaald krijgt, kan dit vanaf vandaag anoniem melden bij het tijdelijk Meldpunt Achterstallige Betalingen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
26/01/21
Holland is exit, welkom voor The Netherlands
NBTC heeft op haar event NBTC Focus haar strategie voor 2021 bekend gemaakt. Tegelijkertijd werd het nieuwe NL-logo dat de Nederlandse overheid overal in het buitenland gebruikt ook voor NBTC gelanceerd. Het domein holland.com is nog wel het internationale platform maar op deze site is Holland overal ingeruild voor The Netherlands.
25/01/21
Nederlands toerisme ook in 2021 nog ver van niveau 2019
Nederland heeft in 2020 7,1 miljoen internationale gasten verwelkomd, 65% minder dan in 2019. Ook het aantal Nederlandse gasten kreeg een knauw en daalde met 26% naar 19 miljoen. Dat maakte NBTC vandaag bekend op haar event NBTC Focus.