Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie

Felienne Hermans. Foto: MSI-ACI Europe.
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend. MSI-ACI meldt dat tweederde van de Nederlanders als AI inzet voor privédoeleinden. Hoogleraar Felienne Hermans geeft commentaar op de AI-keuzes van de Nederlander.
Dit zijn enkele opvallende conclusies uit de nieuwe AI Barometer van marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe. Bij dit representatieve onderzoek, de derde in een reeks, is onder 1.031 volwassen Nederlanders het sentiment rondom kunstmatige intelligentie onderzocht.
Meer en meer mensen gebruiken AI voor privédoeleinden, zo blijkt. Meer dan tweederde (68 procent) van de ondervraagden maakt er gebruik van, waar dit in december 2024 nog 47 procent was. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
| Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
| Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
| Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
| Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
| Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
| Recreatie & Toerisme | |||
| Vrijetijdstudies | |||
| Toegang zonder inloggen | |||
| € 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
| Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |




























































