Geplaatst op: 07-11-2018
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Oud-eigenaren Vrijbuiter starten Kampeerhal Roden

Oud-eigenaren Vrijbuiter starten Kampeerhal Roden
In het oude pand van de Vrijbuiter in Roden komt een nieuwe kampeerwinkel. Onder de naam Kampeerhal Roden openen oud-eigenaren Ate van der Veen en Gerard Kremer in maart 2019 hun nieuwe winkel. Het plan wordt in de regio breed gesteund.


Voormalig eigenaren Gerard Kremer en Ate van der Veen hebben het initiatief genomen om op de plek van ‘hun’ Vrijbuiter de Kampeerhal Roden te beginnen. Samen met zeven lokale ondernemers gaan zij de komende tijd aan de slag om de winkel in te richten en aan te passen aan de eisen van deze tijd.


Werkgelegenheid

De Kampeerhal is goed voor 25-32 fte werkgelegenheid, met in het hoogseizoen een verdubbeling van het aantal fte in de winkel. De gemeente Noordenveld en de provincie Drenthe steunen het plan van de initiatiefnemers van de Kampeerhal Roden.


Gedeputeerde Henk Brink: "Wanneer er geen nieuw bedrijf in het pand van de Vrijbuiter komt, dan betekent dit een enorm gapend gat in Roden, waar ook de omliggende winkels last van zullen krijgen. Daarnaast zal een dergelijk groot gebouw bij leegstand snel verloederen. Dit initiatief zorgt voor een lokale en regionale werkgelegenheidsimpuls. Iedereen is gebaat bij de toestroom van mensen die de Kampeerhal straks weer teweegbrengt.”


Versterking vrijetijdsboulevard

Wethouder Henk Kosters van de gemeente Noordenveld is blij dat er op de plek van de Vrijbuiter weer een invulling komt. "Dit betekent veel voor Roden. Naast de directe werkgelegenheid die dit biedt, versterkt het ook de vrijetijdsboulevard in zijn totaliteit en is het een goede impuls voor de gebiedsontwikkeling rondom de vrijetijdsboulevard. Door een aantal gedreven ondernemers en met een bijdrage van de provincie Drenthe is dit initiatief tot stand gekomen. Een prachtig voorbeeld van samenwerking tussen ondernemers, provincie en gemeente!”


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, tenten, caravans, kampeermiddelen, retail

CELTH
 






||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.