AI kan veel meer uit klantinteractie halen

Bea Waelbers. Foto: OU
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
Op vrijdag 19 december 2025 verdedigt ze bij de Open Universiteit haar proefschrift getiteld 'Artificial Intelligence in Customer Service Interactions: From Multi-Layered Information to Organizational Insights'.
Data die organisaties laten liggen
Dagelijks vinden er miljoenen klantenservicegesprekken plaats. In deze gesprekken schuilen signalen zoals emoties, ontevredenheid en subtiele patronen in gesprekskwaliteit. Deze informatie is vaak te complex en te omvangrijk om handmatig te analyseren. Dankzij de recente doorbraken in AI is het mogelijk geworden om wél systematisch van deze gegevens te leren. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
| Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
| Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
| Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
| Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
| Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
| Recreatie & Toerisme | |||
| Vrijetijdstudies | |||
| Toegang zonder inloggen | |||
| € 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
| Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Marketing
Trefwoorden: ai, klant, interactie, klantjourney, service, marketing, management




























































