Acceptatie AI in advertenties ligt laag en al helemaal bij Gen Z
Communicatie en sales

Gebruik je in de marketing en sales veel AI? Kijk dan goed of het bij de doelgroep past en geaccepteerd wordt. Gen Z, ondanks dat deze generatie bijna opgroeit met AI, keurt het gebruik van AI in advertenties vaak af. Waarom?
Bijna de helft van de Nederlanders (44%) keurt het gebruik van AI in advertenties, websites en folders af. Dit blijkt uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Norstat. Opvallend is dat ook bijna de helft van de jongeren, die dagelijks TikTok en AI-tools gebruiken, kritisch zijn op het gebruik van AI-content.
Tegelijkertijd ziet slechts 5% van de Nederlanders AI als een bedreiging voor hun baan. "De resultaten laten zien dat het mes aan twee kanten snijdt. AI is handig, maar nog lang niet altijd gewenst. Dit is essentieel voor marketeers die gen Z willen bereiken”, aldus Kjell Massen, commercieel directeur bij Norstat. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
| Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
| Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
| Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
| Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
| Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
| Recreatie & Toerisme | |||
| Vrijetijdstudies | |||
| Toegang zonder inloggen | |||
| € 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
| Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Marketing
Trefwoorden: AI, Gen Z, marketing, communicatie, sales, management





























































