Geplaatst op: 31-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vandaag opent de VVV Lochem het nieuwe Inspiratiepunt in het Oude Stadshuis aan de Markt. Het is de vijfde VVV in de Achterhoek die wordt vernieuwd.

Het Inspiratiepunt geeft een verrassend beeld van alle schatten en bijzondere belevenissen die Lochem rijk is op recreatief en toeristisch gebied.  Met veel beelden, verhalen en interactieve elementen worden bezoekers verleid om er op uit te gaan in de omgeving.

Beleving en interactiviteit staat centraal

In het nieuwe Inspiratiepunt staat beleving centraal van al het moois wat Lochem te bieden heeft. Op een bijzondere manier worden de kernen, de kastelen en landgoederen, de Berkel en de musea in beeld gebracht. Dag gaat interactief via een ontmoetingstafel en projectietafel. Op een speciale verhalenwand kan je boeken aanraken die vervolgens een streekverhaal vertellen. Ook kan je je eigen fiets- of wandelroute samenstellen met een speciale routemixer. Het winkelgedeelte heeft een eigentijdse frisse uitstraling gekregen. Bos en water komen terug in de gebruikte materialen en kleuren en authentieke delen van het pand zijn behouden.

Volgens de gemeente Lochem kan de VVV met dit innovatieve concept haar gastheerschap nog beter uitdragen. Wethouder Eric-Jan de Haan: "De gedachte achter het inspiratiepunt is dat we bezoekers verleiden om de mooiste plekken in de gemeente te bezoeken. We hopen dat ze daardoor langer blijven, vaker terugkomen en hun ervaringen delen met familie, vrienden en bekenden."

VVVLochem

Bijdragen van diverse organisaties

Het Inspiratiepunt in Lochem werd mogelijk door een stimuleringsregeling van Achterhoek Toerisme en is de vijfde in een rij van vernieuwende VVV’s in de Achterhoek. De vernieuwing van VVV Lochem kwam tot stand door bijdragen van de gemeente Lochem, Stichting Achterhoek Toerisme, Stichting Lochems Steunfonds, Stichting Fonds 1819 en enkele particuliere giften.

VVVLochem

Campagne om nieuwe vrijwilligers te werven

Rondom de opening start ook een campagne om meer vrijwilligers te werven. De VVV wil graag meer vrijwilligers aantrekken om het inspiratiepunt optimaal te kunnen openstellen voor bezoekers en de inwoners van Lochem.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, vvv's, inspiratiepunten, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Exclusief voor leden
Weer winst Vakantiediscounter bij verkiezing website van het jaar
Dé VakantieDiscounter heeft opnieuw de titel Populairste Website in de categorie Reizen gewonnen tijdens de Website van het Jaar-verkiezing 2025.
20/11/25
Exclusief voor leden
TUI AI-assistent Lena wint twee awards
Gisteravond won TUI’s AI Explorer Lena maar liefst twee gouden awards en een medal tijdens het Influencer & Content Awards gala in Haarlem.
20/11/25
Exclusief voor leden
Amsterdam Made zet Locally Made Awards op
Amsterdam Made, het keurmerk en platform voor duurzame en lokale makers, bestaat tien jaar. Nu bereikt Amsterdam Made een nieuwe mijlpaal met de oprichting van de Locally Made Awards: een jaarlijks terugkerende landelijke awardshow voor de beste duurzame producten van Nederlandse bodem.
14/11/25
Noordwijk presenteert magazine over herbronnen
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.
12/11/25
Exclusief voor leden
Uitrol merk Landal op de parken duurt tot eind 2026
Roompot en Landal GreenParks betraden een nieuw tijdperk onder de nieuwe naam Landal. Verschillende vakantieparken hebben inmiddels het vernieuwde logo en design van het merk omarmd. De complete uitrol van het jonge merk Landal duurt nog zeker een jaar.