Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vandaag opent de VVV Lochem het nieuwe Inspiratiepunt in het Oude Stadshuis aan de Markt. Het is de vijfde VVV in de Achterhoek die wordt vernieuwd.

Het Inspiratiepunt geeft een verrassend beeld van alle schatten en bijzondere belevenissen die Lochem rijk is op recreatief en toeristisch gebied.  Met veel beelden, verhalen en interactieve elementen worden bezoekers verleid om er op uit te gaan in de omgeving.

Beleving en interactiviteit staat centraal

In het nieuwe Inspiratiepunt staat beleving centraal van al het moois wat Lochem te bieden heeft. Op een bijzondere manier worden de kernen, de kastelen en landgoederen, de Berkel en de musea in beeld gebracht. Dag gaat interactief via een ontmoetingstafel en projectietafel. Op een speciale verhalenwand kan je boeken aanraken die vervolgens een streekverhaal vertellen. Ook kan je je eigen fiets- of wandelroute samenstellen met een speciale routemixer. Het winkelgedeelte heeft een eigentijdse frisse uitstraling gekregen. Bos en water komen terug in de gebruikte materialen en kleuren en authentieke delen van het pand zijn behouden.

Volgens de gemeente Lochem kan de VVV met dit innovatieve concept haar gastheerschap nog beter uitdragen. Wethouder Eric-Jan de Haan: "De gedachte achter het inspiratiepunt is dat we bezoekers verleiden om de mooiste plekken in de gemeente te bezoeken. We hopen dat ze daardoor langer blijven, vaker terugkomen en hun ervaringen delen met familie, vrienden en bekenden."

VVVLochem

Bijdragen van diverse organisaties

Het Inspiratiepunt in Lochem werd mogelijk door een stimuleringsregeling van Achterhoek Toerisme en is de vijfde in een rij van vernieuwende VVV’s in de Achterhoek. De vernieuwing van VVV Lochem kwam tot stand door bijdragen van de gemeente Lochem, Stichting Achterhoek Toerisme, Stichting Lochems Steunfonds, Stichting Fonds 1819 en enkele particuliere giften.

VVVLochem

Campagne om nieuwe vrijwilligers te werven

Rondom de opening start ook een campagne om meer vrijwilligers te werven. De VVV wil graag meer vrijwilligers aantrekken om het inspiratiepunt optimaal te kunnen openstellen voor bezoekers en de inwoners van Lochem.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, vvv's, inspiratiepunten, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Sponsorbestedingen in 2024 weer op het niveau van 2019
AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten.
26/05/25
Exclusief voor leden
In vijf jaar tijd doneert Natuurhuisje 1 miljoen euro aan natuurdoelen
Boekingsplatform Natuurhuisje heeft in totaal sinds juli 2020 € 1.000.000 gedoneerd aan lokale natuurprojecten. Het meest recente project helpt de eigenaren van vakantiehuizen op het boekingsplatform met streekeigen tuinen in Drenthe.
23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...