Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart
Vlnr Fabian Paagman, Algemeen Directeur Paagman B.V., Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland en Michaël van Straalen, Voorzitter MKB-Nederland.
De meest bekende cadeaubon van Nederland de VVV Cadeaubon verdwijnt na 42 jaar en wordt vervangen door een cadeaukaart die zowel online als offline kan worden besteed. Michaël van Straalen, voorzitter van MKB-Nederland, ontving de eerste VVV Cadeaukaart uit handen van Kees van Wijk, Algemeen Directeur van VVV Nederland.


De nieuwe VVV Cadeaukaart biedt van alle cadeaukaarten in Nederland het grootste cadeauaanbod in winkels én webshops. Bovendien is het bedrag wat op de cadeaukaart staat in delen te besteden. Volgens Fabian Paagman, algemeen-directeur van Paagman Boekwinkels in Den Haag, blijkt uit onderzoek dat ruim 60% van de cadeaukaarthouders gemiddeld tot de dubbele waarde van de kaart uitgeeft in de winkel en webshop waar zij hun aankoop doen.


Michaël van Straalen zegt: "De nieuwe kaart die nu zowel online als in de winkelstraat is te besteden biedt een extra stimulans voor de e- en retailmarkt. Door de brede besteedbaarheid en het klassieke, betrouwbare imago van de VVV is de cadeaukaart een altijd passend cadeau.”


130 miljoen euro omzet

In 2016 werden 8,1 miljoen VVV cadeaubonnen en -kaarten door VVV Nederland verkocht met een totale verkoopwaarde van meer dan 130 miljoen euro. Het meest populair was de VVV Cadeaubon waarvan er 7,9 miljoen werden verkocht. De gemiddelde waarde van een bon bedraagt 15 euro. Deze bon is op ruim 3 duizend punten te koop en kan bij ruim 23 duizend acceptanten worden besteed. Van de digitale VVV Giftcard werden er 78 duizend verkocht met een gemiddelde kaartwaarde van 26 euro. 


DNB en AFM toezichthouders

De VVV Cadeaukaart voldoet aan de eisen van het Keurmerk Cadeaukaarten. Alle gelden staan op een aparte stichting derdengelden rekening die onder toezicht van DNB en AFM valt. De VVV Cadeaukaart is vanaf 1 november overal te verkrijgen en te besteden. Meer informatie is te vinden op: http://www.vvvcadeaukaart.nl


Positie verder versterken

Erwin de Zeeuw, Directeur VVV Giftcards: "De traditionele papieren VVV Cadeaubon is de bekendste en meest favoriete cadeaubon van Nederland (*bron: GfK Gift Card Monitor 2016). Die positie willen we verder versterken. De VVV Cadeaukaart bereikt ook de groeiende groep jongeren die vooral online winkelt en keuzevrijheid waardeert. Niet alleen geven wordt leuker, ook krijgen!”

Topics:Marketing
Trefwoorden: cadeaubonnen, vvv

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.

||| Agenda |||

25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...