Geplaatst op: 27-11-2025
Auteur: Marc Gerlings

Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd

Veluwe wil meer digitale magazines maken in 2026

Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Foto: Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.

In deze tijd van het jaar puilt de evenementenkalender uit van de kerstmarkten, lichtjeswandelingen en winterse belevingen. Dat is prachtig – maar ook overweldigend. "We merkten dat inwoners én bezoekers soms niet meer weten waar ze moeten beginnen,” zegt Sarel Tempelman, merkleider Veluwe.

"Daarom hebben we het werk uit handen genomen en een zorgvuldige selectie gemaakt van wat er deze winter op de Veluwe te beleven is. In het digitale magazine bundelen we inspirerende tips zodat bezoekers in één oogopslag zien waar het gebeurt.”

Samenwerking in de regio: één verhaal, vele gezichten

Met deze special onderstreept VisitVeluwe het belang van samenwerking tussen gemeenten, ondernemers en toeristische organisaties. De bundeling van het aanbod zorgt niet alleen voor inspiratie, maar helpt ook de spreiding van bezoekers te stimuleren en bij te dragen aan duurzame vrijetijdsbesteding in de regio.

"Lekker bladeren"

NRIT vroeg waarom de informatie niet online op een website is gebundeld maar in een magazine. Evelien van Aafst: "Wij hebben bewust ervoor gekozen om het (enorme!) aanbod te bundelen in een special om het overzichtelijk te houden voor de lezer en zo de veelzijdige winterbeleving op de Veluwe als totaalverhaal te presenteren. In plaats van versnipperde informatie over losse evenementen of activiteiten, nemen we de bezoeker mee in een inspirerende reis langs kerstmarkten, winterwandelingen, cultuur en culinair genieten – allemaal gebundeld op één plek, overzichtelijk en sfeervol vormgegeven. In de vorm van deze special hopen we dat de lezer ‘hier lekker doorheen kan bladeren’ en helemaal in de kerstsfeer te komen.

Bekijk de online winterspecial

De online winterspecial is vanaf nu gratis te bekijken.
Trefwoorden: Veluwe, digitaal magazine, communicatie, marketing, dmo

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...