Geplaatst op: 06-10-2025
Auteur: Marc Gerlings

VVV Nederland ontwikkelt lokale VVV Cadeaukaart

VVV Nederland ontwikkelt lokale VVV Cadeaukaart
V.l.n.r: Eduard Pieter Oud – directeur a.i Destinatie Nederland, Anita Veenendaal - directeur Citymarketing Den Helder, Wethouder Den Helder??? Fotigui Camara, Barry Dunselman - voorzitter Helderse Ondernemers Binnenstad en Robert Bernaert – Retail & Part
De eerste lokale VVV Cadeaukaart is een feit: Den Helder heeft de primeur. De cadeaukaart komt voort uit een gezamenlijk initiatief van Destinatie Nederland, VVV Cadeaukaarten en lokale partners uit het netwerk, zoals Citymarketing Den Helder.

De lokale VVV Cadeaukaart is ontwikkeld in samenwerking met de lokale partners van Destinatie Nederland, vertelt interim directeur Destintie Nederland Eduard Pieter Oud. "We willen hiermee de landelijk betrouwbare VVV Cadeaukaart veel meer als lokaal product neerzetten. Op deze manier stimuleren we de lokale bestedingen en dragen we bij aan een vitale binnenstad. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze lokale partners, de DMO’s, CMO’s en VVV’s uit ons netwerk, want zij staan in verbinding met hun bewoners en lokale ondernemers.”

Interne trots en zichtbaarheid

Ook in Den Helder zijn ze blij met de samenwerking, zegt Anita Veenendaal, directeur-bestuurder van Citymarketing Den Helder: "We werken niet alleen aan externe zichtbaarheid, maar juist ook aan interne trots. We willen dat mensen de kaart met trots kopen, geven en besteden. Het ontwerp met de Lange Jaap onderstreept dat gevoel.”

"Daarnaast is het ook een kans voor ondernemers. Door de kaart te accepteren, vergroten zij hun zichtbaarheid en versterken ze hun band met de lokale gemeenschap. Mensen die de kaart ontvangen, zouden kunnen voelen dat ze hem in Den Helder moeten besteden. Dat levert extra omzet op. Bovendien profiteer je van de betrouwbaarheid en het netwerk van de VVV Cadeaukaart,” aldus Anita Veenendaal.

Meer lokale kaarten op komst

Den Helder is een van de eerste steden met een lokale VVV Cadeaukaart, maar zeker niet de laatste. In de komende periode volgen nog meerdere steden en regio’s met hun eigen lokale variant.
Trefwoorden: cadeaukaart, dmo, strategie, marketing. leisure

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...