Geplaatst op: 26-09-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Slagharen eerste attractiepark met Too Good To Go

Slagharen eerste attractiepark met Too Good To Go

Slagharen is het eerste attractiepark in Nederland die verrassingspakketten gaat aanbieden op de Too Good To Go-app. De verrassingspakketten zijn vanaf maandag 23 september te koop via de app van Too Good To Go. Het initiatief is bedoeld om etenswaren te redden die bijna over de houdbaarheidsdatum gaan. ‘’We willen op deze manier voedselverspilling tegengaan’’, aldus een woordvoerder van Slagharen.


Voor nu gaat het om pakketten van Dunkin’ het park. ‘’Soms blijven er donuts over, het is zonde om ze weg te gooien, want ze zijn zeer smakelijk’’, zegt de woordvoerder van Attractie- en Vakantiepark Slagharen. De verrassingspakketten worden gevuld met 6 donuts, welke donuts er in de tas zitten is een verrassing, het is afhankelijk van wat er overblijft.


De Too Good To Go verrassingspakketten zijn enkel beschikbaar voor gasten van het attractie- en vakantiepark. Slagharen wil mogelijk in de toekomst het Too Good To Go assortiment uitbreiden. De verrassingspakketten zijn op te halen bij de Dunkin’ in het park.


Sociale impact

Too Good To Go is een bedrijf met sociale impact, dat gebruikers in contact brengt met winkels om onverkocht voedsel te redden en verspilling te voorkomen. Met 100 miljoen geregistreerde gebruikers en 170.000 actieve partners in 19 landen is Too Good To Go 's werelds grootste marktplaats voor overtollig voedsel. Sinds de lancering in 2016 heeft Too Good To Go meer dan 350 miljoen maaltijden wereldwijd gered, wat gelijk staat aan 891.000 ton vermeden CO2e. In Nederland alleen hebben de gebruikers van de app inmiddels ruim 28 miljoen maaltijden gered. 

Trefwoorden: Verrassingspakketten, app, to good to go, houdbaarheidsdatum, attractieparken, duurzaam toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...