Geplaatst op: 26-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Digitale slag maken in de lucht

Digitale slag maken in de lucht

SAUDIA wil toonaangevend zijn op digitaal gebied. Daarom is de nationale luchtvaartmaatschappij van Saoedi-Arabië een samenwerking aangegaan met Accenture, om een digitale transformatie te creëren en uit te voeren die moet zorgen voor een sterk gepersonaliseerde ervaring voor de gasten. 

De bestaande digitale diensten, zoals Skysales, moeten verbonden worden. De koopervaring aan boord, die wereldwijd bekend staat om de hoge kwaliteit van de koopwaar en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, wordt uitgebreid naar haar klanten via online winkelen. Een ander integraal onderdeel van SAUDIA's klantenervaring is het uitgebreide inflight entertainmentsysteem dat in 2022 met succes opnieuw werd gelanceerd en voortdurend wordt verbeterd. SAUDIA is er trots op haar entertainmentsystemen te kunnen voorzien van een grote bibliotheek met islamitische inhoud, muziek, films en tv-programma's. Een ander kenmerk dat zowel door vakantiegangers als zakenreizigers wordt gewaardeerd, is de gratis hogesnelheids-WiFi aan boord van bepaalde Airbus 330- en Airbus 320-toestellen. 

Deze digitale diensten maken deel uit van SAUDIA's visie om gemak en comfort te bieden aan de gasten en te zorgen voor een reiservaring die voor herhaling vatbaar is. Daarmee wordt duidelijk dat Accenture moet letten op herhaalbezoek voor de vliegtuigen van SAUDIA. Met de lancering van haar uitgebreide tweejarige digitale transformatieprogramma bevestigt SAUDIA haar inzet om alle aspecten van de reiservaring van haar gasten te verbeteren door technologische innovatie. Hoe dat er precies uitziet, is nog niet duidelijk.


Trefwoorden: vliegen, luchtvaart, klantreis, customer journey

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...