Digitale slag maken in de lucht
SAUDIA wil toonaangevend zijn op digitaal gebied. Daarom is de nationale
luchtvaartmaatschappij van Saoedi-Arabië een samenwerking aangegaan met
Accenture, om een digitale transformatie te creëren en uit te voeren die moet
zorgen voor een sterk
gepersonaliseerde ervaring voor de gasten.
De bestaande digitale diensten, zoals
Skysales, moeten verbonden worden.
De koopervaring aan boord, die
wereldwijd bekend staat om de hoge kwaliteit van de koopwaar en de uitstekende
prijs-kwaliteitverhouding, wordt uitgebreid naar haar klanten via online
winkelen. Een ander integraal onderdeel van SAUDIA's klantenervaring is het
uitgebreide inflight entertainmentsysteem dat in 2022 met succes opnieuw werd
gelanceerd en voortdurend wordt verbeterd. SAUDIA is er trots op haar
entertainmentsystemen te kunnen voorzien van een grote bibliotheek met
islamitische inhoud, muziek, films en tv-programma's. Een ander kenmerk dat
zowel door vakantiegangers als zakenreizigers wordt gewaardeerd, is de gratis
hogesnelheids-WiFi aan boord van bepaalde Airbus 330- en Airbus
320-toestellen.
Deze digitale diensten maken deel uit van
SAUDIA's visie om gemak en comfort
te bieden aan de gasten en te
zorgen voor een reiservaring die voor herhaling vatbaar is. Daarmee wordt
duidelijk dat Accenture moet letten op herhaalbezoek voor de vliegtuigen van
SAUDIA. Met de lancering van haar
uitgebreide tweejarige digitale transformatieprogramma bevestigt SAUDIA haar
inzet om alle aspecten van de reiservaring van haar gasten te verbeteren door technologische innovatie. Hoe dat er precies uitziet, is nog
niet duidelijk.
Trefwoorden: vliegen, luchtvaart, klantreis, customer journey
|
|
23/12/25
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
|
22/12/25
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
|
22/12/25
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
|
19/12/25
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
|
18/12/25
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
|
18/12/25
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
|
18/12/25
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
|
17/12/25
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
|
|
07/01/26 t/m 08-01-26
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
|
08/01/26 t/m 11-01-26
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
|
27/01/26 t/m 30-01-26
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
|
12/02/26
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|