Geplaatst op: 10-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

Brigitte Daalder wordt directeur DMO Visit Flevoland

Brigitte Daalder wordt directeur DMO Visit Flevoland
Brigitte Daalder leidt Visit Flevoland vanaf 1 april. Foto: Daalder.
Brigitte Daalder-van Merkesteijn is benoemd als directeur-bestuurder van Visit Flevoland. Dat gebeurde met de vaststelling hiervan door het college van Gedeputeerde Staten. Brigitte Daalder start op 1 april als directeur-bestuurder en neemt daarmee het stokje over van Rinkje Tromp.

Visit Flevoland is de destinatiemarketingorganisatie voor de vrijetijdssector van het gebied Flevoland. De vrijetijdssector is voor Flevoland belangrijk voor werkgelegenheid, maar ook in voorzieningen voor de bewoners van Flevoland. Visit Flevoland werkt samen met partners aan het vergroten van de bekendheid van en het bezoek aan Flevoland. Hiervoor is het merk Flevoland ontwikkeld, gebaseerd op het unieke verhaal van Flevoland, ‘man-made land’. Het DNA van Flevoland wordt met de volgende waarden geduid: slim, aanpakken, met elkaar, durf en ondernemend. Als marketingorganisatie heeft Visit Flevoland ook die waarden in haar karakter.

Karakter van een ondernemer

Brigitte Daalder past bij dat karakter. Niet alleen deed zij jarenlange werkervaring op in commerciële functies en in de publieke sector, ook was zij eigen ondernemer. Brigitte: ’Ik ben ondernemend en zie altijd kansen en creatieve mogelijkheden. Ook als ik in loondienst werk, denk ik als een ondernemer: bij alle ideeën die ik ontwikkel, vraag ik me af of het voor een ondernemer een haalbaar concept is. Iedere euro die uitgegeven wordt, moet terugverdiend worden met hard werken, dat realiseer ik me als geen ander. Een idee kan op papier nog zo mooi zijn, maar als het voor de partners waarmee je werkt om welke reden dan ook niet haalbaar is, zal het nooit een succes worden. Het bundelen van krachten en zo het moois dat Flevoland te bieden heeft verder versterken en naar voren brengen, is iets dat mij goed ligt. Overigens niet alleen extern. Ook binnen het team vind ik het van groot belang dat we allemaal ons steentje evenredig bijdragen en zo met elkaar de schouders er onder zetten.’

Gedeputeerde Jop Fackeldey: ‘Het college van Gedeputeerde Staten is erg blij dat Visit Flevoland een waardige opvolger heeft gevonden voor Rinkje Tromp. Ik heb er alle vertrouwen in dat Brigitte het goede werk van Visit Flevoland voort zet.’

Rinkje Tromp heeft vanaf 2007 gewerkt voor Flevoland, eerst in de functie van teamleider Toerisme Flevoland en sinds 2 jaar in de rol van directeur-bestuurder voor Visit Flevoland B.V.
Trefwoorden: Flevoland, dmo

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...