Geplaatst op: 06-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Impuls Zeeland aangesloten bij Trade and Innovate NL

Impuls Zeeland aangesloten bij Trade and Innovate NL
Groter netwerk voor export Zeeuwse producten.
Trade and Innovate NL, het landelijk netwerk van publieke organisaties dat zich inzet voor de internationalisering van het Nederlandse bedrijfsleven, is afgelopen vrijdag uitgebreid met de regionale ontwikkelingsmaatschappij van de Provincie Zeeland, N.V. Economische Impuls Zeeland. Impuls Zeeland heeft als één van de vier hoofdactiviteiten het versterken van de vrijetijdseconomie in deze provincie. Vooral de export van producten kan door het netwerk een boost krijgen.

Impuls Zeeland stimuleert economische structuurversterking in Zeeland en creëert groei en banen voor het mkb. Als partner van Trade and Innovate NL draagt Impuls bij aan de gezamenlijke kracht van het netwerk, zodat Zeeuwse en Nederlandse ondernemers succesvol ondersteund worden om zaken te doen in het buitenland.

Op locatie bij het succesvolle Zeeuwse e-commercebedrijf Yoursuprise in Zierikzee ondertekenden Annette Wijering, managing director bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl), Emar Gemmeke, secretaris Trade and Innovate NL en Dick ten Voorde, directeur van NV Economische Impuls Zeeland (Impuls) het convenant met Trade and Innovate NL.

Dick ten Voorde, directeur Impuls:"Met de toetreding tot Trade and Innovate NL kan Impuls mkb- en grootbedrijf in de regio op manieren ondersteunen bij internationaal zakendoen die zij eerder nog niet kon bieden. De kennis, ervaring, kracht en laagdrempeligheid van het netwerk maakt dat er snel geschakeld en samengewerkt kan worden tussen de verschillende partners. Impuls is erg blij om officieel onderdeel uit te maken van het netwerk. We gaan Zeeuwse ondernemers hiervan laten profiteren door hen actief op te zoeken en de mogelijkheden te presenteren. Internationaal ondernemen geeft Zeeuwse bedrijven namelijk een nog stevigere basis doordat zij kansen spreiden. Dat is goed voor de Zeeuwse economie." 
Topics:Beleid
Trefwoorden: export, ontwikkeling, economie, impuls

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...