Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op
De
gezamenlijk blogcampagne van VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing
heeft tot op heden 570.000 euro aan mediawaarde opgeleverd. Beide
organisaties investeerden 50.000 euro in de campagne.
Gedurende
drie maanden reisde blogster en vlogster Naomi in haar ‘Limburg
Lonkt’ Volkswagen busje door Zuid-Limburg. Het doel van de campagne
is om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. Met name op
doordeweekse dagen en buiten het hoogseizoen is er ruimte voor meer
bezoekers. De organisaties hopen met deze campagne bezoekers te
kunnen verleiden om langer te blijven door de hele regio te
verkennen, ook over de grens in bijvoorbeeld Aken, Luik en Hasselt.
De blogcampagne ‘Limburg Lonkt’ is de grootste bloggersreis die
ooit is georganiseerd in eigen provincie.
Unieke
samenwerking
De
samenwerking tussen Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg was
uniek en besloeg met voorbereiding en al ruim een half jaar. De
ervaring leert dat de organisaties elkaar goed aanvullen. Dit bleek
ook uit de media-uitingen waarin bij Zuid-Limburg de nadruk lag op
natuur en rust en bij Maastricht design en lifestyle. Na de opgedane
ervaringen en de vele positieve reacties uit de markt hierop van de
80 betrokken ondernemers, is men vastbesloten samen de regio op de
kaart te blijven zetten.
Grote
mediawaarde
De
campagne vergde een investering van 50.000 euro en leverde tot vandaag
een mediawaarde op van 570.000 euro. Beginnend blogger Naomi is op
meerdere momenten vergezeld door collega-bloggers, VIP’s -
waaronder Frans Bauer - en andere media. Op deze manier kon
Zuid-Limburg bekend gemaakt worden via het al bestaande bereik van
deze bronnen. De cijfers stegen bijvoorbeeld flink toen Cynthia - van
Cynthia.nl - op bezoek was voor een gezamenlijke activiteit. Sanny
van Sanny zoekt Geluk hielp Naomi op afstand als mede geluksblogger
via social media. Ook de blogster van Bijzonderplekje.nl, kwam
gezellig vlaai bakken met Naomi bij de Bisschopsmolen. En als
verrassing maakte zij een flinke lading content over de regio, dat
weer duidelijk in de cijfers terug te zien was. Variatie in content
en stijging van het bereik - via influencers - zijn hier de mooie
resultaten van. Ook besteedden Harper’s Bazaar, Elle Eten en Linda
belangstelling.
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, zuid-limburg
|
|
17/12/25
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
|
17/12/25
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
|
17/12/25
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
|
17/12/25
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
|
17/12/25
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
|
17/12/25
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
|
16/12/25
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
|
16/12/25
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
|
|
07/01/26 t/m 08-01-26
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
|
08/01/26 t/m 11-01-26
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
|
27/01/26 t/m 30-01-26
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
|
12/02/26
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|