Store
Store

Uncover, de waarde van vrijetijd

Uncover, de waarde van vrijetijd

Uncover is een nieuwe periodiek van de NHTV Academy for Leisure die daarmee een platform wil bieden om onderzoek en projecten te delen met haar netwerk. Uncover is voor slechts € 10 (ex. BTW) te bestellen via de webshop van NRIT Media.


In Uncover willen de onderzoekers van NHTV aanknopingspunten bieden voor de leisuresector waar gastvrijheid, cohesie, vrijheid en ontspanning centraal staat. Grote vraag is in hoeverre leisure een inclusieve zingevende sector kan zijn als er sprake is van stress en crisis aan zowel de vraag als aanbodzijde.


In Uncover lichten diverse auteurs toe hoe belangrijke concepten als imagineering, storytelling en placemaking werken en bijdragen aan sociale cohesie of inclusie van specifieke doelgroepen. Ook wordt aandacht geschonken aan thema’s als CRM in relatie tot bedrijfsstrategie, consumenten die producent worden, niet-economische elementen in betekenisgeving en het meer en meer door elkaar lopen van werk en vrije tijd.


Artikelen in Uncover

  • Peter Horsten en Simon de Wijs: The value of leisure - Tony Blackshaw on leisure as a key to create meaning and find a sense of belonging
  • Greg Richards: Co-creating the hospitable city - The growth of youth hostels and Airbnb.
  • Ilja Simons: De red head days - Een evenement dat is uitgegroeid tot een wereldwijde community.
  • Esther Peperkamp: Dansen! - Ervaringen van uitsluiting onder Poolse migranten in het Nederlandse uitgaansleven.
  • Dorothé Gerritsen, Pim Dopheide en Sanne Jolles: Glazen bol, koffiedik kijken of systematische studie - Toekomstscenario's Live Communication schetsen innovatiekansen.
  • Marco van Leeuwen: Leisure en het goede leven - Praktische vragen na een filosofische verkenning.
  • Bart Stadhouders en Goof Lukken: Nederlandse dagattracties worden steeds toegankelijker.
  • Kirsten Stam: Time allocation and satisfaction with leisure time.
  • Juriaan van Waalwijk: De kracht van verbindende verhalen - Storytelling om erfgoed te ontsluiten.
  • Adriaan van Liempt en Jeroen Nawijn: Herkenning in herinnering - Authenticiteit als verbindingsmiddel.
  • Pieter de Rooij en Lynette Verduyn Lunel: De inzet van CRM door Nederlandse poppodia - Hoe klantgericht is de popsector?
  • Margo Rooijackers, Peter Horsten en Simon de Wijs: Zoeken naar sterkere binding met de gast - Cultuursector en onderwijs waarderen 'open learning community'.
  • Frank Crucq, Juul Paalvast en Pauline Romanesco: Creatieve processen als inclusieve innovatie - Meer dan brainstormen met grote vellen papier, stiften en post-its.
  • Kristel Zegers: Bootcampen in het onderwijs, over design en imagineering
  • Sophie Klok, Angelica van Dam en Frank Ouwens: ACTIVE Local community design in Haagse Beemden - Imagineering in een Bredase wijk.
  • Diane Nijs: Imagineering als motor voor systeeminnovatie - Kennisontwikkeling in interactie met de praktijk.
  • Arend Hardorff: Column met reflectie en een vooruitblik


Titel: Uncover, de waarde van vrije tijd

Aantal pagina’s: 40

Uitgave: NHTV Academy for Leisure

Distributie: NRIT Media

Prijs: € 10,- exclusief BTW

10,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/06/18
Exclusief voor leden
10 miljoen euro voor verbetering luchtkwaliteit steden
Met nieuwe maatregelen waarin 10 miljoen euro wordt geïnvesteerd voldoet volgens huidige prognoses...
25/06/18
Exclusief voor leden
Thalys groeit sterk in Nederland
In de discussie over klimaat en de luchtvaart speelt de internationale trein als groen alternatief ...
25/06/18
Attractiepark Toverland onthult details nieuwe waterattractie
Toverland opent over twee weken het nieuwe entreegebied Port Laguna en het nieuwe themagebied Avalo...
22/06/18
Zeven redenen waarom ouders kinderen naar zomerkampen sturen
Zomerkampen hebben op de ontwikkeling van kinderen een veel breder effect dan alleen een week...
22/06/18
Acht organisaties samen in actie tegen oververhitting hardlopers
Met steeds meer warme dagen wordt oververhitting van amateursporters een steeds groter probleem. Da...
21/06/18
Eerste Pannenkoekenglossy gelanceerd!
De Vereniging van Erkende Pannenkoekenrestaurants (VEP) heeft dinsdag 19 juni de eerste pannenkoeken...
21/06/18
<p>Uitstoot per euro toegevoegde waarde zal snel moeten dalen</p>
Chemie boekt grootste klimaatvooruitgang, luchtvaart blijft het meest achterDe uitstoot van broeikas...
21/06/18
Exclusief voor leden
NBTC trapt China campagne af actrice Hai Qing die Nederland bezoekt
Deze week brengt de Chinese actrice Hai Qing een bezoek aan Nederland. Hai Qing is met meer dan 10 ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk