Partnersoverzicht
Partnersoverzicht

Breda University of Applied Sciences

Breda University of Applied Sciences

De ‘roots’ van NHTV gaan terug naar 1966, het jaar waarin het Nederlands Wetenschappelijk Instituut voor Toerisme (NWIT) wordt opgericht in Breda. De speerpunten van dit instituut zijn toerisme, recreatie, talen en economie. In 1987 fuseert het NWIT met de Verkeersakademie Tilburg en wordt het Nationale hogeschool voor toerisme en verkeer (NHTV). In de jaren die volgen, groeit het opleidingenaanbod en wordt NHTV een themahogeschool. Vanaf 2009 en 2010 worden ook wetenschappelijke bachelor-opleidingen op het gebied van toerisme en vrije tijd aangeboden en daarmee is NHTV niet meer uitsluitend een hogeschool. Dat is zichtbaar in de huidige naam: NHTV internationaal hoger onderwijs Breda.


NHTV wil betekenisvol zijn. Daarom leidt NHTV haar studenten op in een internationale studie- en werkomgeving tot nieuwsgierige, verantwoordelijke en ondernemende professionals die gekwalificeerd zijn voor de globaliserende arbeidsmarkt. In het praktijkgericht en toegepast wetenschappelijk onderzoek richt NHTV zich op actuele en uitdagende vragen die gerelateerd zijn aan de ontwikkelingen in de kennisdomeinen. NHTV wil studenten en medewerkers inspireren hun talenten optimaal te ontwikkelen en te benutten om de beroepspraktijk van innovatieve antwoorden te voorzien.


NHTV focust zich op vier kennisdomeinen:

• Tourism, Leisure, Hotel, Entertainment

• Logistics

• Built Environment, Real Estate, Facilities

• Media & Game Technology and Design


Het eerste domein sluit naadloos aan op het Vrijetijdsplatform van NRIT Media. Toerisme, Leisure, Hotel en Entertainment leveren een belangrijke bijdrage aan de verhoging van de kwaliteit van leven op individueel en op maatschappelijk niveau. Reizen, cultuur, evenementen, sport en hospitality staan daarbij niet op zichzelf. Zo is er steeds meer waardering voor de bijdrage van dit gezamenlijke domein aan gezondheidszorg, duurzaamheid, het verhogen van de kwaliteit van de woon- en leefomgeving en economische innovaties. De verdergaande verwevenheid van de echte en de digitale wereld in de besteding van vrije tijd kan daarbij niet onopgemerkt blijven. De consument neemt steeds meer het heft in eigen handen, maar heeft tegelijkertijd nadrukkelijk behoefte aan persoonlijke aandacht en vernieuwing van concepten, diensten en producten. Deze ontwikkeling heeft zowel zijn weerslag op de consumentenmarkt als op de business-to-business. Door slimme crossovers kunnen deze sectoren de kansen die zich voordoen benutten. NHTV wil studenten daarom niet alleen domeinspecifieke kennis meegeven, maar ook relevante maatschappelijke kennis en vaardigheden opdat zij in de beroepspraktijk goede keuzes kunnen maken. Zo wordt al geruime tijd geïnvesteerd in kennisontwikkeling en onderwijs op het terrein van Imagineering als methode om te komen tot business en sociale innovatie, gericht op de beleving van mensen. Ook Cross-Cultural Understanding, Social Responsibility en Ondernemerschap zijn hierbij belangrijke thema’s.


NHTV verbindt kennisontwikkeling met de meest uitdagende actuele vragen van het werkveld en vertaalt de ontwikkelde kennis vervolgens naar het onderwijs en de praktijk. Het Vrijetijdsplatform van NRIT Media is dan ook een belangrijke partner om deze kennis met het Nederlandse werkveld te delen.




https://www.buas.nl

















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/10/18
Beleving reizen in de ruimte
Zondag 21 oktober is door de Nederlandse astronaut André Kuipers de tentoonstelling ‘Reizen in de Ruimte, op weg naar een nieuwe aarde’ in het Haagse Museon geopend.
22/10/18
Herdenking 100 jaar Eerste Wereldoorlog trekt 2,6 miljoen mensen naar Westhoek
De Vlaamse regio Westhoek heeft voor de herdenking van 100 jaar Eerste Wereldoorlog tussen 2014 en 2018 al 2,6 miljoen bezoekers ontvangen. Wat heeft dit de regio opgeleverd?
22/10/18
Exclusief voor leden
Citytrips voor het eerst populairder dan zon- en strandvakanties
Wereldwijd groeien city trips vier maal zo snel als de totale vakantiemarkt. Daarmee zijn citytrips nu populairder dan zon- en strandvakanties.
22/10/18
Gebruikte boten snel verkocht
De verkoop van gebruikte open boten zoals sloepen en tenders, steeg in het derde kwartaal van 2018 met maar liefst 40% ten opzichte van hetzelfde kwartaal van 2017
19/10/18
Aan de slag met jouw regio?
Ongeveer 500 vakgenoten reisden vorige week af naar Deventer voor de eerste Nationale ToerismeTop....
19/10/18
8 trends reizen voor 2019
Van reizen om te leren tot meer plannen voor weekendtrips.
18/10/18
Nieuw geladaverblijf in Blijdorp open voor publiek
Vanaf 19 oktober is het nieuwe verblijf voor gelada’s (een expr...
18/10/18
Recreatieschap Marrekrite vernieuwt Fietsnetwerk Fryslan
Recreatieschap Marrekrite start deze week met een grootscheepse v...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk