Partnersoverzicht
Partnersoverzicht

Breda University of Applied Sciences

Breda University of Applied Sciences

De ‘roots’ van NHTV gaan terug naar 1966, het jaar waarin het Nederlands Wetenschappelijk Instituut voor Toerisme (NWIT) wordt opgericht in Breda. De speerpunten van dit instituut zijn toerisme, recreatie, talen en economie. In 1987 fuseert het NWIT met de Verkeersakademie Tilburg en wordt het Nationale hogeschool voor toerisme en verkeer (NHTV). In de jaren die volgen, groeit het opleidingenaanbod en wordt NHTV een themahogeschool. Vanaf 2009 en 2010 worden ook wetenschappelijke bachelor-opleidingen op het gebied van toerisme en vrije tijd aangeboden en daarmee is NHTV niet meer uitsluitend een hogeschool. Dat is zichtbaar in de huidige naam: NHTV internationaal hoger onderwijs Breda.


NHTV wil betekenisvol zijn. Daarom leidt NHTV haar studenten op in een internationale studie- en werkomgeving tot nieuwsgierige, verantwoordelijke en ondernemende professionals die gekwalificeerd zijn voor de globaliserende arbeidsmarkt. In het praktijkgericht en toegepast wetenschappelijk onderzoek richt NHTV zich op actuele en uitdagende vragen die gerelateerd zijn aan de ontwikkelingen in de kennisdomeinen. NHTV wil studenten en medewerkers inspireren hun talenten optimaal te ontwikkelen en te benutten om de beroepspraktijk van innovatieve antwoorden te voorzien.


NHTV focust zich op vier kennisdomeinen:

• Tourism, Leisure, Hotel, Entertainment

• Logistics

• Built Environment, Real Estate, Facilities

• Media & Game Technology and Design


Het eerste domein sluit naadloos aan op het Vrijetijdsplatform van NRIT Media. Toerisme, Leisure, Hotel en Entertainment leveren een belangrijke bijdrage aan de verhoging van de kwaliteit van leven op individueel en op maatschappelijk niveau. Reizen, cultuur, evenementen, sport en hospitality staan daarbij niet op zichzelf. Zo is er steeds meer waardering voor de bijdrage van dit gezamenlijke domein aan gezondheidszorg, duurzaamheid, het verhogen van de kwaliteit van de woon- en leefomgeving en economische innovaties. De verdergaande verwevenheid van de echte en de digitale wereld in de besteding van vrije tijd kan daarbij niet onopgemerkt blijven. De consument neemt steeds meer het heft in eigen handen, maar heeft tegelijkertijd nadrukkelijk behoefte aan persoonlijke aandacht en vernieuwing van concepten, diensten en producten. Deze ontwikkeling heeft zowel zijn weerslag op de consumentenmarkt als op de business-to-business. Door slimme crossovers kunnen deze sectoren de kansen die zich voordoen benutten. NHTV wil studenten daarom niet alleen domeinspecifieke kennis meegeven, maar ook relevante maatschappelijke kennis en vaardigheden opdat zij in de beroepspraktijk goede keuzes kunnen maken. Zo wordt al geruime tijd geïnvesteerd in kennisontwikkeling en onderwijs op het terrein van Imagineering als methode om te komen tot business en sociale innovatie, gericht op de beleving van mensen. Ook Cross-Cultural Understanding, Social Responsibility en Ondernemerschap zijn hierbij belangrijke thema’s.


NHTV verbindt kennisontwikkeling met de meest uitdagende actuele vragen van het werkveld en vertaalt de ontwikkelde kennis vervolgens naar het onderwijs en de praktijk. Het Vrijetijdsplatform van NRIT Media is dan ook een belangrijke partner om deze kennis met het Nederlandse werkveld te delen.




https://www.buas.nl

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/01/20
Exclusief voor leden
Senioren maken behoudende keuzes in online gedrag
Vorige week liet CBS zien dat het gebruik van sociale media flink toeneemt onder ouderen. Maar welke...
27/01/20
Flixbus blijft fors groeien
Lange afstandsreizen per bus leek helemaal passé. Zodat Flixbus er een internationaal concept met bijpassend netwerk van maakte. Hoe presteerde het busbedrijf in 2019?
27/01/20
Visit Zuid-Limburg in 9 stappen naar waardevol toerisme
Directeur Anya Niewierra wil zich met haar organisatie Visit Zuid-Limburg inzetten voor waardevol to...
27/01/20
Flink meer voorboekingen in Nederlandse verblijfsrecreatie
Hoe wordt er momenteel geboekt voor de Nederlandse verblijfsrecreatie en hoe scoort uw bedrijf ten opzichte van de markt?
27/01/20
Groningen krijgt groot Family Fun Park
Onder de rook van Groningen, bij het Drentse Eelderwold komt een Family Fun Park. Nog dit jaar moet ...
27/01/20
Riksja Travel wint de Sustainable Travel Award
Riksja Travel heeft dit weekend de Sustainable Travel Award gewonnen. Wat doet deze eigenzinnige touroperator om met reizen de wereld te verbeteren?
24/01/20
Exclusief voor leden
Voor een dag baas van TUI Nederland
Gister was een bijzondere dag voor Berfin Çesin en Ibrahim Bulut. Zij waren voor een dag de bazen v...
24/01/20
Video: ophalen unieke Van de Velde de Oude werken voor Scheepvaartmuseum
Het Scheepvaartmuseum heeft twee zeldzame wandtapijten naar een ontwerp van Willem van de Velde de ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk