Partnersoverzicht
Partnersoverzicht

Breda University of Applied Sciences

Breda University of Applied Sciences

De ‘roots’ van NHTV gaan terug naar 1966, het jaar waarin het Nederlands Wetenschappelijk Instituut voor Toerisme (NWIT) wordt opgericht in Breda. De speerpunten van dit instituut zijn toerisme, recreatie, talen en economie. In 1987 fuseert het NWIT met de Verkeersakademie Tilburg en wordt het Nationale hogeschool voor toerisme en verkeer (NHTV). In de jaren die volgen, groeit het opleidingenaanbod en wordt NHTV een themahogeschool. Vanaf 2009 en 2010 worden ook wetenschappelijke bachelor-opleidingen op het gebied van toerisme en vrije tijd aangeboden en daarmee is NHTV niet meer uitsluitend een hogeschool. Dat is zichtbaar in de huidige naam: NHTV internationaal hoger onderwijs Breda.


NHTV wil betekenisvol zijn. Daarom leidt NHTV haar studenten op in een internationale studie- en werkomgeving tot nieuwsgierige, verantwoordelijke en ondernemende professionals die gekwalificeerd zijn voor de globaliserende arbeidsmarkt. In het praktijkgericht en toegepast wetenschappelijk onderzoek richt NHTV zich op actuele en uitdagende vragen die gerelateerd zijn aan de ontwikkelingen in de kennisdomeinen. NHTV wil studenten en medewerkers inspireren hun talenten optimaal te ontwikkelen en te benutten om de beroepspraktijk van innovatieve antwoorden te voorzien.


NHTV focust zich op vier kennisdomeinen:

• Tourism, Leisure, Hotel, Entertainment

• Logistics

• Built Environment, Real Estate, Facilities

• Media & Game Technology and Design


Het eerste domein sluit naadloos aan op het Vrijetijdsplatform van NRIT Media. Toerisme, Leisure, Hotel en Entertainment leveren een belangrijke bijdrage aan de verhoging van de kwaliteit van leven op individueel en op maatschappelijk niveau. Reizen, cultuur, evenementen, sport en hospitality staan daarbij niet op zichzelf. Zo is er steeds meer waardering voor de bijdrage van dit gezamenlijke domein aan gezondheidszorg, duurzaamheid, het verhogen van de kwaliteit van de woon- en leefomgeving en economische innovaties. De verdergaande verwevenheid van de echte en de digitale wereld in de besteding van vrije tijd kan daarbij niet onopgemerkt blijven. De consument neemt steeds meer het heft in eigen handen, maar heeft tegelijkertijd nadrukkelijk behoefte aan persoonlijke aandacht en vernieuwing van concepten, diensten en producten. Deze ontwikkeling heeft zowel zijn weerslag op de consumentenmarkt als op de business-to-business. Door slimme crossovers kunnen deze sectoren de kansen die zich voordoen benutten. NHTV wil studenten daarom niet alleen domeinspecifieke kennis meegeven, maar ook relevante maatschappelijke kennis en vaardigheden opdat zij in de beroepspraktijk goede keuzes kunnen maken. Zo wordt al geruime tijd geïnvesteerd in kennisontwikkeling en onderwijs op het terrein van Imagineering als methode om te komen tot business en sociale innovatie, gericht op de beleving van mensen. Ook Cross-Cultural Understanding, Social Responsibility en Ondernemerschap zijn hierbij belangrijke thema’s.


NHTV verbindt kennisontwikkeling met de meest uitdagende actuele vragen van het werkveld en vertaalt de ontwikkelde kennis vervolgens naar het onderwijs en de praktijk. Het Vrijetijdsplatform van NRIT Media is dan ook een belangrijke partner om deze kennis met het Nederlandse werkveld te delen.




https://www.buas.nl

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/06/19
Eerste caravan met energielabel
Als eerste caravan ooit heeft het model Shelter van Kip een energielabel gekregen.
14/06/19
Nieuwe sluis Kornwerderzand enorme opsteker voor superjachtbouw
De superjachtbouw in Noord-Nederland krijgt een enorme impuls nu de financiering voor de nieuwe sluis bij Kornwerderzand in de Afsluitdijk rond is.
12/06/19
Waterspel & de attractiewaarde van De Krim
Hoe kun je als sport- en recreatiebedrijf aantrekkelijk en relevant blijven voor bezoekers en proactief, jaarrond, bezoekersaantallen te beïnvloeden.
12/06/19
TUI zet Escape Room in voor laatboekers
Om laatboekers te helpen bij hun vakantiekeuze heeft TUI een pop-up Escape Room gemaakt die de in juni op tour door Nederland gaat.
11/06/19
Directie Eijsink verwelkomt CTO Hans Gringhuis
Het voorheen driekoppige directieteam van automatiseringsspecialist Eijsink is vanaf vandaag uitgebr...
11/06/19
De 100 grootste horecabedrijven van Nederland
McDonald’s is wederom het grootste horecabedrijf van Nederland. Op plaatsen twee en drie staan net als vorig jaar Van der Valk en Landal GreenParks. Dat blijkt uit de Top 100 van Misset Horeca.
11/06/19
Programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee gelanceerd
Met het programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee moet sporten op het Scheveningse strand de komende twee jaar ook mogelijk worden voor minder voor de hand liggende groepen.
11/06/19
Slapen bij Avonturenboerderij Molenwaard
Dagattractie Avonturenboerderij Molenwaard wordt twee nachten ook kampeerboerderij. Ook de vaste karakters Fien en Teun blijven slapen. Er is plaats voor maximaal 100 gasten.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk