Partnersoverzicht
Partnersoverzicht

Breda University of Applied Sciences

Breda University of Applied Sciences

De ‘roots’ van NHTV gaan terug naar 1966, het jaar waarin het Nederlands Wetenschappelijk Instituut voor Toerisme (NWIT) wordt opgericht in Breda. De speerpunten van dit instituut zijn toerisme, recreatie, talen en economie. In 1987 fuseert het NWIT met de Verkeersakademie Tilburg en wordt het Nationale hogeschool voor toerisme en verkeer (NHTV). In de jaren die volgen, groeit het opleidingenaanbod en wordt NHTV een themahogeschool. Vanaf 2009 en 2010 worden ook wetenschappelijke bachelor-opleidingen op het gebied van toerisme en vrije tijd aangeboden en daarmee is NHTV niet meer uitsluitend een hogeschool. Dat is zichtbaar in de huidige naam: NHTV internationaal hoger onderwijs Breda.


NHTV wil betekenisvol zijn. Daarom leidt NHTV haar studenten op in een internationale studie- en werkomgeving tot nieuwsgierige, verantwoordelijke en ondernemende professionals die gekwalificeerd zijn voor de globaliserende arbeidsmarkt. In het praktijkgericht en toegepast wetenschappelijk onderzoek richt NHTV zich op actuele en uitdagende vragen die gerelateerd zijn aan de ontwikkelingen in de kennisdomeinen. NHTV wil studenten en medewerkers inspireren hun talenten optimaal te ontwikkelen en te benutten om de beroepspraktijk van innovatieve antwoorden te voorzien.


NHTV focust zich op vier kennisdomeinen:

• Tourism, Leisure, Hotel, Entertainment

• Logistics

• Built Environment, Real Estate, Facilities

• Media & Game Technology and Design


Het eerste domein sluit naadloos aan op het Vrijetijdsplatform van NRIT Media. Toerisme, Leisure, Hotel en Entertainment leveren een belangrijke bijdrage aan de verhoging van de kwaliteit van leven op individueel en op maatschappelijk niveau. Reizen, cultuur, evenementen, sport en hospitality staan daarbij niet op zichzelf. Zo is er steeds meer waardering voor de bijdrage van dit gezamenlijke domein aan gezondheidszorg, duurzaamheid, het verhogen van de kwaliteit van de woon- en leefomgeving en economische innovaties. De verdergaande verwevenheid van de echte en de digitale wereld in de besteding van vrije tijd kan daarbij niet onopgemerkt blijven. De consument neemt steeds meer het heft in eigen handen, maar heeft tegelijkertijd nadrukkelijk behoefte aan persoonlijke aandacht en vernieuwing van concepten, diensten en producten. Deze ontwikkeling heeft zowel zijn weerslag op de consumentenmarkt als op de business-to-business. Door slimme crossovers kunnen deze sectoren de kansen die zich voordoen benutten. NHTV wil studenten daarom niet alleen domeinspecifieke kennis meegeven, maar ook relevante maatschappelijke kennis en vaardigheden opdat zij in de beroepspraktijk goede keuzes kunnen maken. Zo wordt al geruime tijd geïnvesteerd in kennisontwikkeling en onderwijs op het terrein van Imagineering als methode om te komen tot business en sociale innovatie, gericht op de beleving van mensen. Ook Cross-Cultural Understanding, Social Responsibility en Ondernemerschap zijn hierbij belangrijke thema’s.


NHTV verbindt kennisontwikkeling met de meest uitdagende actuele vragen van het werkveld en vertaalt de ontwikkelde kennis vervolgens naar het onderwijs en de praktijk. Het Vrijetijdsplatform van NRIT Media is dan ook een belangrijke partner om deze kennis met het Nederlandse werkveld te delen.




https://www.buas.nl


||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/09/19
Exclusief voor leden
Calculator voor stikstof bijgesteld
De vergunningverlening voor projecten die door de stikstofuitspraak tijdelijk stil liggen, komt in e...
17/09/19
Palau aangesloten bij UNWTO
Palau, de eilandenrepubliek met meer dan 240 eilanden en ongeveer 21.000 inwoners is volwaardig lid ...
16/09/19
Het maken van keuzes helpt in winst uit marketing
Afgelopen week werd marketeer Mariska Snoek van Vakantiepark Het Stoetenslagh toegevoegd aan de spre...
16/09/19
Wandelroute naar reddingsactie Dobbepaarden compleet
Afgelopen zomer werd midden in de Ozingadobbe bij het Friese Marrum het fotokunstwerk door visual ar...
16/09/19
Texelse Hoge Berg icoonlandschap
Tijdens Open Monumentendag afgelopen 14 september is de Texelse Hoge Berg uitgeroepen tot Icoonlands...
16/09/19
Breda gaat Cityhosts Spaanse cursus geven
Gisteren is de Vuelta in Madrid gefinished en kan Nederland zich opmaken voor de start in 2020. Start- en finishplaats Breda maakt zich daar nu al voor op en gaat Cityhosts werven die gratis Spaanse les krijgen.
16/09/19
Keep it Clean day op Camping de Lakens
Zaterdag 21 september staat Camping de Lakens in Bloemendaal geheel in het teken van de nationale ‘Keep it Clean Day’. Dit landelijke initiatief daagt alle Nederlanders uit om een dag lang al het zwerfaval op te ruimen dat ze tegenkomen.
13/09/19
Exclusief voor leden
Omzetgroei horeca zwakt af
De omzet in de horeca stijgt in 2019 naar verwachting met 2% om in 2020 af te zwakken naar een groei van 1,5%. Problematisch is dat het aanbod nog steeds groeit en de koek dus met meer bedrijven moet worden gedeeld.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk