Geplaatst op: 14-11-2025
Auteur: Marc Gerlings

Noordwijk presenteert magazine over herbronnen

Start campagne over wellbeing in Noordwijk

Noordwijk presenteert magazine over herbronnen
Tim Bottelberghe, directeur Noordwijk Marketing, Nicole van Lieshout, communicatie Noordwijk Marketing en wethouder Pim van Strien. Foto: Wendy Weijers.
Op 13 november presenteerde Noordwijk Marketing het nieuwe magazine MOMENT – Herbronnen in Noordwijk: een inspirerend tijdschrift voor mensen die hier wonen en komen over gezond genieten, rust, natuur, cultuur en actief buiten zijn aan de kust. Het is meteen ook de start van de campagne van deze destinatie.

MOMENT Het laat zien hoe Noordwijk je uitnodigt om te vertragen, op te laden en aandacht te hebben voor wat goed doet. Het eerste exemplaar is vanochtend overhandigd aan wethouder Pim van Strien.

Herbronnen betekent: terugkeren naar de bron, terug naar jezelf. De ruimte voelen om los te laten, op te laden en opnieuw richting te vinden. In Noordwijk helpt de omgeving je daarbij: zee, duin en lucht geven rust en energie. Het hoeft niet groots of ingewikkeld te zijn: een wandeling, een diepe adem, een blik op de horizon. Soms begint het gewoon met even stilstaan aan de vloedlijn. 

Wethouder Pim van Strien: "Een speciale uitgave waarin verhalen, foto’s en tips samen één boodschap overbrengen. Iets wat ik nu ook weer voel met de zee, de natuur en de ruimte om de hoek: Noordwijk doet mensen goed’. In het magazine staan vooral Noordwijkers centraal: van locals die dagelijks de kracht van zee en natuur ervaren tot ondernemers die bijdragen aan een gezonde en ontspannen leefstijl. Via de thema’s bewust genieten, de kracht van rust, actief buiten en verwonder & verbind laten zien hoe je hier simpel kunt herbronnen, elk seizoen weer."

Campagne wellbeing bestemming

MOMENT markeert ook de aftrap van de bredere campagne van Noordwijk Marketing ‘Herbronnen in Noordwijk – Even helemaal hier’. Waarin Noordwijk zich positioneert als dé wellbeing-bestemming van Nederland, onderbouwd door het officiële predicaat heilzame badplaats. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat de Noordwijkse zeelucht, het mineraalrijke zeewater, de kustnatuur en het ritme van eb en vloed bijdragen aan lichamelijk en mentaal herstel.
Trefwoorden: Noordwijk, tijdschrift, campagne, herbronnen, wellbeing

CELTH



||| Nieuws |||

05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
05/12/25
TerSpegelt verbetert luxe plekken voor gezinnen
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
02/12/25
Licht dalende groei horecaomzet
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.
26/11/25
Exclusief voor leden
Partnership Euronature en British Naturism
Euronature, onderdeel van de Nedertlandse campingspecialist ACSI, en British Naturism slaan de hande...
24/11/25
Exclusief voor leden
Weer winst Vakantiediscounter bij verkiezing website van het jaar
Dé VakantieDiscounter heeft opnieuw de titel Populairste Website in de categorie Reizen gewonnen tijdens de Website van het Jaar-verkiezing 2025.
20/11/25
Exclusief voor leden
TUI AI-assistent Lena wint twee awards
Gisteravond won TUI’s AI Explorer Lena maar liefst twee gouden awards en een medal tijdens het Influencer & Content Awards gala in Haarlem.
18/11/25
Opvallende groei internationale bezoekers bij Recreatie Vakbeurs 2025
De 23e editie van Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg heeft alle verwachtingen overtroffen, meldt de organisatie. Met een recordaantal bezoekers, ruim 365 exposanten en een opvallende groei van internationale professionals, bewees de beurs zich wederom als dé ontmoetingsplek voor de recreatiebranche.

||| Agenda |||

27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
22/04/26 t/m 23-04-26
22/04/26 t/m 23-04-26: Independent Hotel Show Amsterdam
A firm fixture in the calendar of independent hoteliers and industry professionals alike, the show p...