Geplaatst op: 17-10-2025
Auteur: Marc Gerlings

Today is the day merkverandering Schiphol

Uitrol nieuw merk duurt drie jaar

Today is the day merkverandering Schiphol
Merkidentiteit veranderd naar Today is the day. Foto: Schiphol Group.
Today is the day, die kreet zie je op steeds meer locaties in en om Schiphol opduiken. Het nieuwe merk moet na onrustige jaren de luchthaven Schiphol laten zien zoals die voorheen was, een luchthaven met kwaliteit. Het betekent een enorme uitrol van liefst drie jaar, fysiek en digitaal.

Met een nieuwe uitstraling in de terminal en online wil Schiphol reizigers meer rust, overzicht en herkenbaarheid bieden. De nieuwe merkidentiteit is onderdeel van een grootschalig verbeter- en investeringsprogramma dat de kwaliteit van de luchthaven de komende jaren naar een hoger niveau brengt. 

De strategie: Schiphol investeert in betere infrastructuur, meer ruimte en een sterkere beleving voor reizigers, luchtvaartmaatschappijen en medewerkers. De vernieuwde stijl ondersteunt deze koers en geeft de luchthaven een herkenbaar en consistent gezicht, zowel fysiek als digitaal. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: Schiphol, merk, luchthaven, reizen, marketing, communicatie, toerisme

CELTH




||| Nieuws |||

10/11/25
Exclusief voor leden
Knopen Lopen naar laatste fase
De aanleg van het nieuwe wandelnetwerk Knopen Lopen Zuid-Limburg komt in de laatste fase. Dit is een grote stap in de realisatie van de regionale Visie Vrijetijdseconomie.
06/11/25
Longlist Hicle's Wandelroute van het Jaar 2026
Op 28 februari 2026 wordt de 'beste wandelroute' gekozen uit elf routes in Nederland en België.
06/11/25
BUas docenten op werkbezoek in Europa Park
Op 30 en 31 oktober verwelkomde het Europa-Park Resort een delegatie van Breda University of Applied Sciences (BUas) voor een tweedaags werkbezoek dat in het teken stond van kennisverdieping en verdere samenwerking.
03/11/25
Kerstmarkten steeds vroeger populair: nieuwe bestemmingen in de lift
Valkenburg, Brugge en Essen winnen terrein als winterbestemmingen – beleving en spreiding centraal in nieuwe boekingstrends
24/10/25
Exclusief voor leden
Ryanair herstelt verbindingen Jordanië met Europa
Luchtvaartmaatschappij Ryanair biedt een winterdienstregeling voor Amman aan, met meer dan 300.000 z...
24/10/25
Jaarbeurs biedt grootste pickleball locatie van Europa
Van 18 december 2025 tot en met 2 januari 2026 is Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht het decor voor de grootste tijdelijke indoor pickleball locatie van Europa.
21/10/25
Exclusief voor leden
Nummer één bedrijf in arcadehallen slokt nummer twee op
Dit is een grote shift in de wereld van arcade en gamelocaties. De Veltmeijer Group, het grootste arcadebedrijf van Europa, kondigt de overname aan van The Game Box Group. Met deze strategische stap – de overname van de nummer twee in de markt – verstevigt het familiebedrijf zijn leidende positie binnen de Europese leisure- en entertainmentsector.
20/10/25
Exclusief voor leden
TUI versterkt sponsoring en reizen naar marathons
Het was een druk marathonweekend. In Amsterdam en Antwerpen zijn grote marathons verlopen. De TUI Palma Marathon Mallorca 2025 vierde afgelopen zondag een record editie met 9.000 deelnemers uit 76 landen. Ruim 30.000 toeschouwers moedigden de hardlopers aan langs de schilderachtige route.