Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-05-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen

Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen

Keukenhof sluit het seizoen 2025 succesvol af. Ruim 1,4 miljoen bezoekers uit alle hoeken van de wereld genoten tussen 20 maart en 11 mei van het kleurrijke lentepark. Keukenhof werd door bezoekers met een mooie 8.7 beoordeeld, een prachtig compliment voor een kleurrijke ervaring.  


De meeste bezoekers kwamen uit eigen land (20%), maar ook uit Duitsland, de Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië wisten bloemenliefhebbers hun weg naar Lisse te vinden. In totaal ontving Keukenhof bezoekers uit meer dan 100 verschillende landen. Opvallend is het grote aandeel jonge bezoekers: ruim 15% van de bezoekers viel in de leeftijdscategorie 25 t/m 34 jaar.

 

Door het gebruik van aankomsttijdsloten kan Keukenhof de bezoekersaantallen goed reguleren. Een mooie vernieuwing dit jaar was het structurele gebruik van parkeerplaats P2, die voorheen alleen bij piekmomenten werd ingezet. Ook de nieuwe entree droeg bij aan een soepele en gastvrije ontvangst. 

 

20% van de bezoekers bezocht Keukenhof per bus. Openbaar vervoerder Qbuzz bracht mensen vanuit onder meer Schiphol, Leiden, Amsterdam RAI en Haarlem naar het park. Keukenhof stimuleert bezoekers om gebruik te maken van het openbaar vervoer en biedt daarom combitickets aan met een entreeticket en busreis in één. Nieuw dit jaar was de directe hop-on-hop-off verbinding vanuit Den Haag en Rotterdam. Dit is een belangrijke stap richting een betere bereikbaarheid. Steeds meer bezoekers krijgen hierdoor de kans om te kiezen voor de bus. In de komende jaren blijft Keukenhof investeren, zodat het aantrekkelijker wordt om de auto thuis te laten. 

 

Keukenhof werkt jaarrond met 45 vaste medewerkers. Tijdens de openstellingsperiode groeit dit team uit tot maar liefst 1.100 enthousiaste seizoenskrachten, die samen zorgen voor een unieke bezoekerservaring.  

 

Trefwoorden: Keukenhof, bezoekers beoordeling

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.