Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-02-2025
Auteur: Leontien Onderwater
Breda University of Applied Sciences
Publicatie: VTS 2024-3

De inspiratie van: Leontine Onderwater

De inspiratie van: Leontine Onderwater

Leeftijd: 58

Afgestudeerd aan: Tilburg University, Vrijetijdswetenschappen, afgestudeerd in 1996

Huidige functies: International Event Manager bij BUas, Breda University of Applied Sciences en Event en Project Manager bij ATLAS, Association for Tourism and Leisure Education and Research.

Momenteel inhoudelijk bezig met: Met het organiseren van de World Leisure Conference, die zal plaats vinden op BUas in augustus 2025. Op BUas zal in januari 2026 ook de ENTER conferentie worden georganiseerd, en daar ben ik ook bij betrokken.

Bij ATLAS ben ik bezig met de vele conferenties, meetings, webinars die we jaarlijks organiseren. We zijn ook betrokken bij een Europees project, CROCUS, een project over Cross-Border Cultural and Creative Tourism in Rural and Remote Areas. Verder druk met het aansturen van de ATLAS Board, maken van het treasurer’s report, ontwikkelen en beheren van de website, uitgeven van boeken en andere publicaties, bedenken van nieuwe strategieën, etc. etc.

Is naast het werk vooral druk met: wandelen met de honden, mantelzorg voor mijn demente moeder, gezellig zijn met mijn volwassen kinderen, mooie fietstochten maken met mijn man. Het liefst breng ik mijn vrije tijd bewegend door met schaatsen, skaten, fietsen, hiken en wandelen.

Krijgt inspiratie van: het bij elkaar brengen van mensen. Ik ben zelf geen "feestbeest” maar organiseer wel graag een feestje. Of een conferentie! Ook krijg ik inspiratie van… google maps. Uren kan ik digitaal reizen en aan de hand daarvan fiets- en wandeltochten uitzetten naar fascinerende plekken die ik van dichtbij wil bekijken.

Zou, indien daartoe de gelegenheid zou zijn, graag nog eens: willen schaatsen op natuurijs!

Trefwoorden: evenementen, congressen, internationale congressen, onderzoek, onderwijs

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...