Geplaatst op: 10-01-2025
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt

TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt

Met trots kondigt TUI de introductie in Nederland aan van Lena, een innovatieve AI explorer. Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creators en biedt een unieke, virtuele benadering van reiservaringen. Met deze toepassing van artificial intelligence kan TUI vakantiegangers sneller, actueler en relevanter informeren. Lena gaat het publiek inspireren met haar beelden van prachtige reisbestemmingen die vanaf vandaag op de sociale media kanalen en het TUI blog te zien zijn.


Virtuele content creator, échte beelden

In een tijd waarin kunstmatige intelligentie steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, speelt TUI met Lena in op de groeiende acceptatie en voordelen van AI-technologie. Lena heeft de capaciteit om razendsnel op meerdere locaties ter wereld te zijn en biedt daarmee een dynamische en actuele blik op diverse bestemmingen. Hoewel Lena zelf virtueel is, maakt ze gebruik van echte beelden om de schoonheid en cultuur van verschillende plekken over de hele wereld te laten zien.

Een testpanel van 2000 respondenten heeft uit vijf profielen gekozen voor Lena als AI Explorer en nieuw gezicht van TUI. De ondervraagden omarmden de mogelijkheden die Lena hen kan bieden. Wel werd duidelijk gesteld dat transparantie een voorwaarde is, Lena moet duidelijk aangeven dat zij AI is. Vanzelfsprekend gaat ze dit aangeven bij al haar posts en blogs.


Lena is een waardevolle aanvulling, geen vervanging

"Lena vervangt geen van onze huidige influencers, maar vormt een waardevolle aanvulling op ons team," zegt Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support TUI. 


Lena is tot leven gebracht door contentbureau Trojan Monkeys, dat verantwoordelijk is voor zowel de ontwikkeling als de productie van deze unieke AI Explorer. "Door AI zoals Lena, te omarmen, kunnen merken sneller inspelen op de wensen van hun klanten maar hen ook betrekken. Dat is naast een technologische innovatie ook een verschuiving naar een meer dynamische klantbeleving." aldus Auke van Rossum van Trojan Monkeys.


Vanaf vandaag kun je Lena’s avonturen volgen op de social media kanalen van TUI: Instagram, Facebook en het TUI blog. Volgers kunnen zich verheugen op exclusieve content, waaronder virtuele rondleidingen, insider tips en reisinspiratie. Lena's avonturen beloven een nieuwe dimensie toe te voegen aan de manier waarop we reizen ontdekken en beleven. 

Link: https://www.tui.nl/smile/blog/lena-ai-explorer/
Trefwoorden: AI, influencers, AI explorer

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.