HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Ruim 180 studenten Toerisme, Leisure & Marketing van De Rooi Pannen komen donderdag 19 december samen voor de HECkathon. Dit evenement biedt studenten de mogelijkheid om vraagstukken op te lossen van prominente organisaties en bedrijven uit Breda.
Van 08.30 tot 19.00 uur werken ze in verschillende, multidisciplinaire groepen aan uitdagende opdrachten, die zijn verstrekt door onder meer Poppodium Mezz, Breda Marketing, Groepsuitjes Breda, NAC Breda, Hotel Nassau Breda, Kabonk, Graphic Matters en de gemeente Breda. De thema's van de opdrachten zijn gericht op duurzaamheid, stadspromotie, sociaal-maatschappelijk bewustzijn, hospitality en AI. De dag begint met een feestelijke opening en eindigt met een prijsuitreiking. Om de studenten voor te bereiden op de HECkathon vinden verschillende workshops plaats. Deze geven hen de nodige kennis en vaardigheden om de uitdagingen effectief aan te gaan en innovatieve oplossingen te bedenken.
"Het doel van de HECkathon is studenten in staat te stellen hun creativiteit en kennis toe te passen op echte uitdagingen die spelen binnen de gastvrijheidssector", aldus Jenny van de Laar, praktijkmanager van het Hospitality Experience Centre. "We zijn heel blij dat we kunnen samenwerken met lokale organisaties en bedrijven om de band tussen het onderwijs en het bedrijfsleven te versterken."
Het Hospitality Experience Centre, gevestigd in Breda, streeft ernaar een broedplaats te zijn voor innovatie en ontwikkeling binnen de gastvrijheidssector. Het centrum fungeert als een brug tussen onderwijs, bedrijfsleven en de gemeenschap, waarbij studenten en professionals samenwerken aan uitdagende vraagstukken en het bevorderen van de gastvrijheid in Breda en daarbuiten.