Geplaatst op: 07-11-2024
Auteur: Marc Gerlings

Yvonne Nassar volgt Jos Vranken op bij Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen

Ervaring uit hotelbranche, beurzen en evenementen en museale wereld

Yvonne Nassar volgt Jos Vranken op bij Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
Yvonne Nassar. Foto: NBTC.
Per 1 januari 2025 treedt Yvonne Nassar aan als de nieuwe algemeen directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC). 

Yvonne heeft veel verschillende functies in het vakgebied Leisure doorlopen. Hiervoor was Nassar werkzaam als Head of Marketing & Communication bij het Van Gogh Museum. Eerder was ze werkzaam bij RAI Amsterdam en in de hotelbranche. Ze volgt Jos Vranken op, die per 1 oktober vertrok bij NBTC.

Han Polman, voorzitter van de Raad van Toezicht van NBTC: "Wij zijn bijzonder blij Yvonne per 1 januari als algemeen directeur te verwelkomen. Met haar kennis en ervaring krijgt NBTC een ervaren en verbindende leider. Dat is belangrijk om samen met alle partners ervoor te zorgen dat de vrijetijdseconomie met goede ontmoetingen bijdraagt aan de kwaliteit van ons land. De medewerkers en de Raad van Toezicht van NBTC kijken erg uit naar de samenwerking met Yvonne.”

Bekend met NBTC

Yvonne Nassar: "Gedurende mijn loopbaan werkte ik al regelmatig samen met het NBTC-team in binnen- en buitenland. Met veel plezier heb ik deelgenomen aan activiteiten om internationale congressen te verwelkomen en heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de data en inzichten op het gebied van toerisme. Ik kijk uit naar de samenwerking met alle medewerkers, partners, bedrijfsleven, overheid en anderen uit het omvangrijke NBTC-netwerk. Daarbij wil ik mijn bijdrage leveren aan Nederland als toerisme- en congresbestemming voor zowel bewoners als bezoekers en organisaties, waarbij duurzaamheid en innovatie hoog op de agenda staan.”

Carrière

Met haar uitgebreide achtergrond in de gastvrijheidssector brengt Yvonne waardevolle expertise mee. Voor het Van Gogh Museum was Yvonne werkzaam bij RAI Amsterdam. Hier startte zij de marketing & innovatieafdeling en werkte als Head of Customer Strategy & Marketing. Ook was zij Director of Marketing Europe bij Dolce Hotels & Resorts vanuit Parijs. 
Trefwoorden: toerisme, NBTC, directeur, Nassar, management

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
15/01/25
Ruby Hotels zet Heeres in voor pr Nederlandse markt
Ruby Hotels, de Duitse hotelgroep die bekendstaat om haar Lean Luxury-concept, heeft Eline Heeres (S...
13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...