Geplaatst op: 18-10-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Center Parcs en Albron verlengen samenwerking en varen nieuwe koers

Intensievere samenwerking en ontwikkeling van unieke concepten staan centraal

Center Parcs en Albron verlengen samenwerking en varen nieuwe koers

Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs, en Jan Willem Hilbron, algemeen directeur bij Albron hebben getekend voor  contractverlenging tot 30 september 2035. De verlenging luidt een nieuw hoofdstuk in van de samenwerking tussen beide partijen, die al sinds 2010 van kracht is. De komende jaren worden, in meer dan 100 outlets, unieke, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde concepten uitgerold. Eten en drinken zijn bij uitstek manieren om mensen samen te brengen en te laten genieten. Ook binnen een verblijf bij Center Parcs is dit heel belangrijk. Met de uitrol van de nieuwe concepten en intensievere samenwerking wordt de gastbeleving naar een nieuw niveau getild.


Samenwerking Center Parcs en Albron

De samenwerking met Albron ging van start in 2010 en sluit aan bij de ambitie van Center Parcs om een nieuwe standaard te zetten in de recreatiesector. Beide partijen willen een prettige omgeving creëren waar gasten kunnen genieten van gastvrijheid en lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Center Parcs en Albron delen dezelfde ambitie op het gebied van innovatie met als doel de klanttevredenheid te vergroten. Dat het contract met ruim elf jaar wordt verlengd, toont het vertrouwen en succes dat beide partijen in de samenwerking vinden.

Nieuwe strategie Center Parcs

Sinds mei 2021 is Center Parcs van start gegaan met een nieuw strategisch plan. Als onderdeel hiervan zijn de afgelopen jaren alle parken volledig vernieuwd. In al haar markten is er vanaf het begin van het fiscale jaar 2021 tot het einde van het fiscale jaar 2024 in totaal ruim 560 miljoen geïnvesteerd, waarvan 280 miljoen in de acht Nederlandse en twee Belgische parken (De Vossemeren en Erperheide). Dit zijn tevens de parken waar de samenwerking met Albron van kracht is. Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs: "De afgelopen jaren is er veel gebeurd, waarbij wij het gehele Center Parcs concept in een nieuw jasje hebben gestoken. Zo zijn de cottages aangepakt en is ook in de parken zelf veel vernieuwd, zoals nieuwe faciliteiten in de Aqua Mundo, nieuwe binnen- en buitenspeeltuinen, vernieuwde kinderboerderijen en verschillende duurzame en lokale initiatieven. De horeca is een essentieel onderdeel van ons concept, waar gezelligheid en samenzijn centraal staan. Ook hier was het tijd voor vernieuwing, waarbij we ook echt hebben gekeken naar de behoeften van onze gasten.”


Concept vernieuwing

Uit uitvoerig onderzoek van Center Parcs en Albron is gebleken dat de verwachtingen en behoeften van gasten de afgelopen jaren zijn veranderd. Gasten zijn tegenwoordig op zoek naar een totaalbeleving, met een lokaal, divers aanbod. De nieuwe, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde concepten spelen hierop in door gasten een unieke beleving te bieden. Zo komen er unieke eetervaringen op bijzondere plekken in het park en mobiele culinaire punten. Met een authentiek en kindvriendelijk karakter is er voor iedereen en voor ieder moment wat wils in de parken. Zo worden er nog meer waardevolle momenten met familie en vrienden gecreëerd. 


Intensievere samenwerking en aandacht voor de gast

In de vernieuwde samenwerking komt er meer aandacht voor de customer journey. Hiermee wordt het gemakkelijker voor gasten om zich (digitaal) te oriënteren op het horeca aanbod en zowel te reserveren als te bestellen vanuit de cottages. Zo komt er ook een bezorgservice met uitgebreide mogelijkheden, waarmee gasten naast boodschappen ook een aanbod van "ready to eat” en "ready to heat”kunnen bestellen. Daarnaast zullen Center Parcs en Albron intensief samenwerken op onder andere het gebied van gastvrijheidstrainingen. 


Pilots en scope

In maart 2025 worden de eerste pilots van de nieuwe concepten gelanceerd op Center Parcs De Vossemeren. Center Parcs De Eemhof volgt daarna. Per park zullen ongeveer tien nieuwe concepten worden geïmplementeerd. Hiermee zal een investering van ruim 23 miljoen euro gemoeid zijn. In totaal zullen er in 2,5 jaar zo’n honderd verbouwingen plaatsvinden op de acht Nederlandse en twee Belgische parken van Center Parcs. Ook na deze fase zal Albron blijven investeren, in totaal voor ruim 39 miljoen euro.

Trefwoorden: Samenwerking, unieke concepten, nieuwe koers

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/10/24
FarmCamps zet sterker in op online en digitale marketing
FarmCamps, aanbieder van boerderijvakanties in binnen- en buitenland, heeft een samenwerking gesloten met digitaal marketingbureau Draft Digital.
28/10/24
Boekingen wintersportvakantie blijven op peil
Ondanks de milde temperaturen en beperkte sneeuwzekerheid in bepaalde wintersportgebieden tijdens afgelopen seizoen, blijven de wintersportboekingen naar Oostenrijk voor komend seizoen verrassend stabiel. Dit blijkt uit de data van vakantiehuizenverhuurder Villa for You en de Nederlandse Ski Vereniging.
23/10/24
Vakantieparken in de fout met gezichtsherkenning
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft 8 vakantieparken onderzocht die gezichtsherkenning inzetten bij de toegang tot zwembaden en speeltuinen. Alle onderzochte vakantieparken bleken de privacywet te overtreden.
23/10/24
Nederlanders besteden meer aan vrijetijdsdiensten
Na een periode van terughoudendheid lijken consumenten weer meer te besteden. Vooral aan vrijetijdsbestedingen als vakanties, uitjes en restaurantbezoek wordt meer uitgegeven.
18/10/24
Center Parcs en Albron verlengen samenwerking en varen nieuwe koers
Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs, en Jan Willem Hilbron, algemeen directeur bij Albron hebben getekend voor contractverlenging van de samenwerking tot 30 september 2035.
17/10/24
Exclusief voor leden
De vakantietrends voor 2025
Expedia, Hotels.com en Vrbo hebben hun krachten gebundeld en onthullen de nieuwste reistrends voor 2025 in hun jaarlijkse rapport, Unpack ’25. . De reistrends voor 2025 laten zien dat reizigers op zoek zijn naar authentieke, gemakkelijke en unieke ervaringen. Duurzaamheid, technologie en persoonlijke voorkeuren spelen een belangrijke rol in de toekomst van reizen.
17/10/24
ANVR: Fundamentele veranderingen nodig om treinreizen in Europe te verbeteren
De ANVR is bang dat de internationale trein nooit van de grond zal komen als er geen fundamentele veranderingen in het beleid worden doorgevoerd. Het kabinet en Europa moeten snel actie ondernemen. Dat zegt de brancheorganisatie bij de publicatie van een uitgebreide studie naar de geschiktheid van de railsector voor vakanties en zakenreizen.
16/10/24
De reden dat de meeste jongeren kiezen voor een kampeervakantie
Wat maakt kamperen zo populair onder jongeren.