Geplaatst op: 23-09-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn

Toeristische Overijsselkranten persoonlijk door MarketingOost uitgedeeld over de grens

Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn

Op vrijdag 19 september is de toeristische campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op een ludieke manier gelanceerd in het Duitse Nordhorn. Een opvallend oranje VW-busje reed door de stad om de speciale Overijsselkranten uit te delen. Bij deze gelegenheid ontvingen voorbijgangers niet alleen de krant, maar ook heerlijke mini-stroopwafels en een persoonlijke uitnodiging. De Duitse buren worden hiermee letterlijk uitgenodigd om Overijssel in ‘Das andere Holland’ te ontdekken. Zowel gezinnen met kinderen als stellen, of het nu gaat om een dagje uit of een vakantie. De krant is ook huis-aan-huis bezorgd in een aantal grensregio's.

 

Succesvolle ervaringen van Duitse toeristen in Overijssel

De campagne richt zich op het aantrekken van Duitse toeristen naar Overijssel, waar zij al zeer positief op terugkijken. Uit recent onderzoek blijkt dat maar liefst negen op de tien Duitse bezoekers hun verblijf in Overijssel beoordelen als goed tot uitstekend. Duitse toeristen geven zelfs hogere beoordelingen dan Nederlandse bezoekers, vooral voor de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel. Hoewel de prijs-kwaliteitverhouding iets lager wordt beoordeeld, blijft het algemene oordeel zeer positief. Dit succes wil MarketingOost verder uitbreiden door middel van deze campagne.

 

Gerichte campagne met dubbel effect: online en offline

Naast de verspreiding van de Overijsselkrant in de Duitse grensregio's Graafschap Bentheim en Emsland, voert MarketingOost ook een gerichte online en sociale media campagne. Deze campagne wil Overijssel promoten als dé bestemming voor natuurvakanties, culturele uitstapjes en actieve recreatie. De Overijsselkrant biedt een breed aanbod aan toeristische tips, variërend van musea en wandel- en fietsroutes in de natuur, tot gezellige accommodaties zoals B&B’s, boetiekhotels en vakantieparken.

 

Overijssel populair onder Duitse vakantiegangers

Met meer dan een miljoen Duitse overnachtingen in 2023 is Overijssel al een geliefde bestemming onder onze oosterburen. Natuur, wandelen, fietsen en zelfs citytrips en funshoppen zijn populaire activiteiten voor Duitse toeristen. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren stabiel blijft of zelfs groeit. Met een divers aanbod speelt de Overijsselkrant in op de voorkeuren van deze bezoekers, waarbij de Nederlandse gezelligheid en kwalitatief goede accommodaties een belangrijke rol spelen. Met deze inzichten streeft MarketingOost ernaar Overijssel top of mind te houden als aantrekkelijke en toegankelijke vakantiebestemming voor de Duitse toerist.

 

Overijssel: een bestemming voor nu en de toekomst

De Overijsselkrant is niet alleen een gids voor de herfstvakantie van 2024, maar ook een bewaarexemplaar voor de vakantieseizoenen van 2025. De Overijsselkrant is uitgegeven in co-creatie met Libertas Advies. Duitse bewoners van de grensregio’s - maar ook daarbuiten - die geïnteresseerd zijn in het aanbod van Overijssel in ‘Das andere Holland’ kunnen een kijkje nemen op de campagnepagina: Erleben Sie die Provinz Overijssel (das-andere-holland.de)

Link: https://www.das-andere-holland.de/overijssel
Trefwoorden: Campagne, destinatie Nederland, marketing, toerisme, speciale krant, Overijssel

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

02/10/24
ANWB Caravan en Camper van het Jaar 2025
De Tabbert Cazadora en de camper VAN-Jorn zijn in de prijzen gevallen voor het jaar 2025 door de ANWB en de Nederlandse Kampeerauto Club.
30/09/24
Exclusief voor leden
Belgische studenten in finale Sustainable Hospitality Challenge
Voor de allereerste keer bereiken Thomas More-studenten de wereldfinale van de prestigieuze Sustainable Hospitality Challenge 2024. De internationale wedstrijd brengt meer dan 70 topuniversiteiten en hogescholen samen om innovatieve oplossingen te bedenken voor duurzaamheid in de hospitality sector.
30/09/24
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen weer in de plus
De vakantieboekingen lopen 4% voor op vorig jaar. Dat blijkt uit de ANVR-GFK-boekingsstatistiek tot en met augustus 2024. Reizigers boeken gemiddeld 75 dagen voor vertrek, dat is 5 dagen korter dan een jaar eerder.
27/09/24
Exclusief voor leden
Nelson Mandelapark aan Maashaven stap dichterbij
Het Nelson Mandelapark in Rotterdam Zuid wordt een heuvelachtig park van 7 hectare in het water van de Maashaven. Die haven wordt voor een deel gedempt. Het college van burgemeester en wethouders legt het bestemmingsplan nu voor aan de gemeenteraad.
26/09/24
Iconische cowboy te paard keert terug naar Slagharen
De iconische cowboy op zijn paard die jarenlang pronkte op de dome van Wild West Adventure is terug op de vertrouwde plek in een fonkelnieuwe outfit.
26/09/24
 Bureau toerisme en de gemeente West Betuwe lanceren interactieve informatiezuilen
Wethouder lanceerde namens college de digitale kiosk in West Betuwe. Op vier locaties in de gemeente staan nu digitale, interactieve zuilen met informatie.
26/09/24
Bestemming Noordoost-Brabant lanceert Podwalk “Mythes van Bosch”
's-Hertogenbosch heeft een nieuw interactief erfgoedproduct, de gps-gestuurde audiotour met een reis dor het leven en werk van de schilder Jheronimus Bosch.
26/09/24
‘Fietsen tussen de Mijnterrils’, een drijvende spiraal voor 360° fietsbeleving
Door innovatie en durf hebben het provinciebestuur en Visit Limburg een unieke toeristische beleving gemaakt in de Limburgse Gouden Driehoek.

||| Agenda |||

23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...