Geplaatst op: 23-09-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn

Toeristische Overijsselkranten persoonlijk door MarketingOost uitgedeeld over de grens

Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn

Op vrijdag 19 september is de toeristische campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op een ludieke manier gelanceerd in het Duitse Nordhorn. Een opvallend oranje VW-busje reed door de stad om de speciale Overijsselkranten uit te delen. Bij deze gelegenheid ontvingen voorbijgangers niet alleen de krant, maar ook heerlijke mini-stroopwafels en een persoonlijke uitnodiging. De Duitse buren worden hiermee letterlijk uitgenodigd om Overijssel in ‘Das andere Holland’ te ontdekken. Zowel gezinnen met kinderen als stellen, of het nu gaat om een dagje uit of een vakantie. De krant is ook huis-aan-huis bezorgd in een aantal grensregio's.

 

Succesvolle ervaringen van Duitse toeristen in Overijssel

De campagne richt zich op het aantrekken van Duitse toeristen naar Overijssel, waar zij al zeer positief op terugkijken. Uit recent onderzoek blijkt dat maar liefst negen op de tien Duitse bezoekers hun verblijf in Overijssel beoordelen als goed tot uitstekend. Duitse toeristen geven zelfs hogere beoordelingen dan Nederlandse bezoekers, vooral voor de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel. Hoewel de prijs-kwaliteitverhouding iets lager wordt beoordeeld, blijft het algemene oordeel zeer positief. Dit succes wil MarketingOost verder uitbreiden door middel van deze campagne.

 

Gerichte campagne met dubbel effect: online en offline

Naast de verspreiding van de Overijsselkrant in de Duitse grensregio's Graafschap Bentheim en Emsland, voert MarketingOost ook een gerichte online en sociale media campagne. Deze campagne wil Overijssel promoten als dé bestemming voor natuurvakanties, culturele uitstapjes en actieve recreatie. De Overijsselkrant biedt een breed aanbod aan toeristische tips, variërend van musea en wandel- en fietsroutes in de natuur, tot gezellige accommodaties zoals B&B’s, boetiekhotels en vakantieparken.

 

Overijssel populair onder Duitse vakantiegangers

Met meer dan een miljoen Duitse overnachtingen in 2023 is Overijssel al een geliefde bestemming onder onze oosterburen. Natuur, wandelen, fietsen en zelfs citytrips en funshoppen zijn populaire activiteiten voor Duitse toeristen. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren stabiel blijft of zelfs groeit. Met een divers aanbod speelt de Overijsselkrant in op de voorkeuren van deze bezoekers, waarbij de Nederlandse gezelligheid en kwalitatief goede accommodaties een belangrijke rol spelen. Met deze inzichten streeft MarketingOost ernaar Overijssel top of mind te houden als aantrekkelijke en toegankelijke vakantiebestemming voor de Duitse toerist.

 

Overijssel: een bestemming voor nu en de toekomst

De Overijsselkrant is niet alleen een gids voor de herfstvakantie van 2024, maar ook een bewaarexemplaar voor de vakantieseizoenen van 2025. De Overijsselkrant is uitgegeven in co-creatie met Libertas Advies. Duitse bewoners van de grensregio’s - maar ook daarbuiten - die geïnteresseerd zijn in het aanbod van Overijssel in ‘Das andere Holland’ kunnen een kijkje nemen op de campagnepagina: Erleben Sie die Provinz Overijssel (das-andere-holland.de)

Link: https://www.das-andere-holland.de/overijssel
Trefwoorden: Campagne, destinatie Nederland, marketing, toerisme, speciale krant, Overijssel

CELTH





||| Nieuws |||

13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
04/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe NL country manager Airbnb moet groeicijfer verhogen
Airbnb heeft de Fransman Clément Eulry aangesteld als Country Manager voor Nederland. Nederland speelt een sleutelrol voor Airbnb in Europa, meldt het boekingsplatform.
03/03/25
Exclusief voor leden
Sunny Cars richt pr op landelijke media
Pr-bureau nxt agency meldt de samenwerking met autohuurspecialist Sunny Cars aan. De samenwerking richt zich op het positioneren van Sunny Cars als thought leader in de autoverhuurbranche. Data gaat meer een rol spelen in de pr-strategie.
24/02/25
Exclusief voor leden
Dubai +9% groei toerisme
Dubai is al een grote bestemming in toerisme en het noteert bijna een groeicijfer van een gazelle. In 2024 nam het toerisme naar deze Arabische destinatie met 9% toe.
20/02/25
VVV Noordwijk en Noordwijkerhout verwelkomen recordaantal bezoekers, meer vrijwilligers nodig
In 2024 hebben de VVV’s in Noordwijk en Noordwijkerhout 38.500 bezoekers mogen verwelkomen, een heel mooi record.
20/02/25
Visit Zuid-Limburg viert 140-jarig bestaan en neemt afscheid van Anya Niewierra
Visit Zuid-Limburg heeft gisteren op een druk bezochte bijeenkomst haar 140 jarig jubileum gevierd en afscheid genomen van algemeen directeur Anya Niewierra. Bestuursvoorzitter Wim Heuts reflecteerde op de transformatie van Visit Zuid-Limburg in de afgelopen decennia en de kansen en uitdagingen voor de toekomst.