Geplaatst op: 03-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Groningen maakt excuses aan andere destinaties

Groningen maakt excuses aan andere destinaties
Campagne onder meer in Amsterdam. Foto: Marketing Groningen.
De ringweg van Groningen is na jaren van hard werken eindelijk voltooid. Marketing Groningen haakt in op die gebeurtenis met een excuus aan andere toeristische bestemmingen dat het wel eens een stuk rustiger kan worden bij de concurrentie.

Deze mijlpaal zorgt ervoor dat Groningen nog beter bereikbaar is voor iedereen, zowel binnen als buiten de provincie. Het is een project waar de Groningers enorm trots op zijn en waarvan ze weten dat het de stad en regio veel goeds zal brengen.

Maar met de komst van de verbeterde infrastructuur komt ook een onvoorziene 'bijwerking': Groningen zal nu meer bezoekers trekken dan ooit tevoren. De prachtige stad, die bekend staat om haar levendige cultuur, historische charme en gezellige binnenstad, wordt straks nog beter bezocht. De Groningers begrijpen dat dit voor andere steden in Nederland een onverwachte ontwikkeling kan zijn.

Het lijkt erop dat het gezegde 'Er gaat niets boven Groningen' nu meer dan ooit van toepassing is, meldt Marketing Groningen. De stroom bezoekers naar de stad zal zeker leiden tot een merkbare rust in andere steden in het land. De gezelligheid, bedrijvigheid en levendigheid lijken zich te verplaatsen vanuit Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en zelfs Maastricht, naar de noordelijke parel.

Daarom bieden de Groningers hun welgemeende excuses aan alle steden in Nederland aan, die door deze gebeurtenissen een terugloop in bezoekersaantallen ervaren. "Het was nooit de bedoeling om de dynamiek van andere steden te verstoren.”, aldus Eric Bos van Groningen City Club. "Groningen hoopt dat de situatie zich op natuurlijke wijze stabiliseert. Want hoewel er niets boven Groningen gaat, gunnen we iedere stad in Nederland de groei en bloei die het verdient.”

In de tussentijd nodigt Groningen het land uit om vooral een bezoek aan hun mooie stad te brengen, met als grote trots de vernieuwde Grote Markt. Eenmaal daar worden zij aangemoedigd hun liefde voor Groningen met de rest van het land te delen, door een ode te brengen aan de stad.

Lukt het niet om op korte termijn te komen, dan is er geen reden tot zogeheten ‘fear of missing out’. Ook in de komende maanden is er genoeg te doen en te beleven in de stad. Het hoogtepunt dit jaar is het unieke, sprookjesachtige Wintergoud, de winterprogrammering van de stad. Advies is wel om spoedig een verblijf te boeken, in verband met de te verwachten drukte.

Onderaan de posters staat de url ergaatnietsbovengroningen.nl en die komt gewoon uit bij Visit Groningen.
Trefwoorden: Groningen, campagne, ringweg, destinatie

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...